Avatar billede Engineer52 Nybegynder
13. august 2014 - 15:33 Der er 6 kommentarer

Udskifte harddisk HJÆLP!

Godt, jeg er ikke fantastisk computerklog men jeg ved da hvordan man finder rundt i møget.

jeg er kommet i besidelse af en lækker SSD harddisk som skal sættes i min asus zenbook som erstatning for den HDD der sidder deri. Nu er det bare sådan at der allerede er windows 8 i computeren og hvad jeg kan læse mig frem til rundt omkring kan jeg sagtens installere den samme version over på SSD'en.

MEN, hvordan gøres dette? jeg har fundet min KEY inde på computeren og jeg har en usb-nøgle jeg vil dedikere til at boote op fra, men jeg kan simpelthen ikke finde ud af at komme herfra og til at få lavet en bootable usb.
Ergo, hvordan får jeg windows 8 lagt på usb-nøglen så jeg kan smække den i pc'en når SSD'en sidder i og taste min product-key så alt bliver installeret? Hjælp! :(
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2014 - 16:26 #1
Hej og velkommen til.
Formoder så du ikke har dvd drev i computeren og ej heller en løs dvd med Windows 8?
Har du ikke dvd, skal systemet jo klones over på ssd disken, fra den gamle disk
Avatar billede Engineer52 Nybegynder
13. august 2014 - 16:36 #2
nej jeg har intet drev eller løs windows 8 disk.
så jeg skal anvende kloningssoftwaren leveret med ssd'en (fra samsung) og så skulle det hele bare funke? :)
Avatar billede poko1 Ekspert
13. august 2014 - 17:25 #3
Jeg clonede min SSD med samsung værktøjet det virker fint!
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2014 - 18:28 #4
#2 Ja det må jo så være løsningen for dig :-)
Avatar billede Engineer52 Nybegynder
13. august 2014 - 20:03 #5
Men jeg syntes når jeg læser om at klone den, står der er at der er visse ricisi. Er det ikke bedre at downloade genoprettelsesdrevet til usb'en og så sætte den i når ssd'en er sat i, eller vil dette ikke fungere?
Avatar billede poko1 Ekspert
13. august 2014 - 21:32 #6
Du skal jo ikke slette den Originale HD før du har kontrolleret at kloningen er i orden§