Avatar billede Kelly_DK Nybegynder
13. august 2014 - 21:24 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Oprette et excel ark med diagram for ens el forbrug m.m.

Hej alle.

Jeg har for et par år siden fået et jordvarmanlæg og i den forbindelse fået lavet en bimåler, så jeg løbende kan se hvad den forbruger af strøm. Jeg har næsten fra start noteret løbende dato, bi-målerens tal, samt hovedmåleren (samlet el forbrug).

Nu har jeg efterhånden løbende med forskellige intervaller en del sedler med nogle datoer på, samt nogle værdier.

Disse vil jeg gerne smide ind i et regneark og herefter lave en graf/diagram for hvordan forbruget løbende har set ud. Dernæst kunne det være rart, hvis man kunne lave nogle sammenligninger i forhold til året før eller kigge på nogle specifikke måneder om forbruget er steget eller faldet i forhold til gennemsnittet.

Jeg har ledt rundt på nettet men ikke rigtig kunne finde noget færdig excelark, som passede til det jeg var ude efter og må derfor selv lave et.
Nogen der kender et færdig ark, eller kan hjælpe mig på vej til, hvordan jeg får lavet et her.
Indtil videre har jeg gjort følgende:
Kollonne A=Dato
Kollonne B= Bi-måler (jordvarmeanlæg)
Kollonne C= Total forbrug (hovedmåleren)

Kan I evt. hjælpe mig videre her?

Pft,

Kelly_DK
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
13. august 2014 - 23:02 #1
Noget i denne stil:
http://gupl.dk/713230/
Avatar billede bjarnehansen Seniormester
15. august 2014 - 06:57 #2
var det noget i den retning du skulle bruge ?
Avatar billede Kelly_DK Nybegynder
19. august 2014 - 19:56 #3
Både ja og nej. Jeg ville nok have det lidt mere avanceret end dette, for dette har jeg allerede lavet.
Jeg tænkte mere på at man kunne få det sat op, så man kunne se den individuelle forbrug imellem registreringerne m.m. men det er nok lidt svært at forklare.

Jeg tror blot jeg lukker den her og giver dig point for tilbagemeldingen.