Avatar billede Thuelund Novice
13. august 2014 - 22:36 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvergang jeg scanner min Win7 PC med avast, for jeg afvide at der er en potentiel trussel?

Hvergang jeg scanner min Win7 PC med avast så kommer Win32:Evo-gen [Susp]

Det som der står er  er :

SVC:VideAceWindowsService>C:\ExpressGateUtil\VAWinservice

Win32:Evo-gen [Susp]

Jeg har prøvet tdsskiller og det kan ikke finde nogle trusler?
Men det gør Avast jo så?

Jeg ved ikke om det er en ægte eller falsk trussel, så jeg ville være mere end glad hvis nogle kunne hjælpe mig med dette da jeg skal bruge min computer til daglig og ikke bare lige kan formatere den.

Venlig hilsen Thuelund.
Avatar billede claes57 Ekspert
14. august 2014 - 09:00 #1
du kan prøve en onlinescanner - melder den også fejl på samme fil, så fjern den, ellers få avast til at ignorere filen.
http://housecall.trendmicro.com/
Avatar billede Thuelund Novice
14. august 2014 - 09:34 #2
Den hurtige scanning vidste ikke nogle threats og er igang med en grundig scanning nu.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2014 - 16:55 #3
Prøv at sende filen til virustotal:
http://www.virustotal.com/
Avatar billede Thuelund Novice
14. august 2014 - 17:20 #4
Altså selve den som avast mener er den inficerede fil?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2014 - 17:54 #5
Ja nemlig :-)
Avatar billede Thuelund Novice
14. august 2014 - 18:26 #6
Den siger at den er probaly harmless? og indikere stærkt at der ikke er noget i vejen med filen.

Er det noget jeg kan stole på?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. august 2014 - 18:45 #7
Så vidt jeg husker så bruger virustotal en masse antivirusprogrammer der scanner filen, og når de ikke brokker sig over filen, så havde jeg ikke været nervøs for den.
Avatar billede Thuelund Novice
26. oktober 2014 - 23:34 #8
Lukker
Avatar billede 220661 Ekspert
27. oktober 2014 - 08:36 #9
hvad var løsning her?
Har du fået et svar på det du spørger om, bør du til en anden gang bede om svar fra den/dem der har hjulpet dig, så man kan se hvad løsningen var.
Er der ingen løsning, eller du selv har fundet en, skrives dette så andre kan bruge den viden du har kommet med :-)