Avatar billede jschultz Nybegynder
14. august 2014 - 22:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Redde data fra harddisk

Har en kammerats Thinkpad T510 som pludselig gik i sort. Og når den starter meddeler den lidt efter start "unexpected i/o error". Har taget disken ud og sat den til min egen computer med SATA-USB kabel og den kan godt se disken men jeg kan ikke komme ind på den. Den lemder cyclic redundancy check error.
Jeg har hentet Getdataback for NTFS, og den kan godt se alle filerne på disken, men hvordan får jeg hentet en kopi af dem og gemt??
Avatar billede jschultz Nybegynder
14. august 2014 - 22:16 #1
Der skulle stå "Den MELDER cyclic redundancy check error."
Avatar billede kurtba Ekspert
14. august 2014 - 23:32 #2
Inde i Getdataback skal du markere det du vil redde og så pege på, hvor filerne skal kopieres hen. De skal kopieres over på en anden disk, idet man ikke kan redde filer på samme disk, som hvor problemet er.
Avatar billede eurositi Ekspert
15. august 2014 - 12:57 #3
TestDisk kan gøre det samme, men det er helt gratis (donationware):
http://www.eksperten.dk/spm/994965#reply_8136786
Avatar billede jschultz Nybegynder
28. oktober 2014 - 09:48 #4
Færdigt
Avatar billede kurtba Ekspert
28. oktober 2014 - 22:13 #5
Hvordan kan man give sig selv point for en løsning, hvor man ikke beskriver hvilken løsning man fandt, som var bedre end de svar man fik?
I øvrigt ikke særlig god stil, at man slet ikke kommenterer på de kommentarer man har fået, uanset om de kunne bruges eller ej.
Avatar billede jschultz Nybegynder
28. oktober 2014 - 22:22 #6
Hold da helt kæft en sur kommentar.. Den burde få minus 20000 points
Avatar billede kurtba Ekspert
28. oktober 2014 - 23:07 #7
Du har sat dig ind i reglerne for tildeling af point?
Her står at man ikke
pkt. 12.tildele point for en løsning, der ikke er tilgængelig for alle Eksperten.dk's brugere.
Såre simpelt. Personligt er jeg bedøvende ligeglad med point, men går ind for at man følger de spilleregler der er, når man deltager i dette forum.