Avatar billede kmc81 Juniormester
15. august 2014 - 10:53 Der er 1 kommentar og
1 løsning

hent kun rækker fra tabel med alle værdier ens med array

Hej eksperter

Jeg spurgte for et par dage siden, hvordan jeg kunne hente rækker ud, som matchede værdier i et array, hvorefter jeg fik en udemærket løsning med at sammenligne værdierne i kun en streng.

Hvordan kan jeg få den til at hente kun de rækker hvor feltet i tabellen er ens med ALLE værdier i array'et?

Jeg har prøvet med implode, men kan ikke få det til at virke.

Her er mit script:

$query = "SELECT DISTINCT chosen_product FROM chosen_goods WHERE ip = '$userip'";
$result = mysql_query($query) or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($result)){
$chosen_product = $row['chosen_product'];
echo $chosen_product;
}

$query2 = "SELECT farmerid FROM farmer_goods WHERE farmer_product IN(".implode(',',$chosen_product).")";

Den kan godt skrive $chosen_product ud, men den skriver der er fejl ved ")"

Når jeg så fjerner ; så er der helt blank skærm, så vil den heller ikke skrive $chosen_product ud.

Mvh. Kenneth
Avatar billede kmc81 Juniormester
15. august 2014 - 11:19 #1
Nej, selvfølgelig, det vil ikke kunne lade sig gøre. Det skal stilles anderledes op. Forklarer lige hvordan det hænger sammen.

I tabellen farmer_product er der felterne farmerid og farmer_product.

I tabellen chosen_product er der felterne farmerid og chosen_product.

Der skal hentes rækker fra farmer_procuct, men kun de rækker hvor

eksempel. Farmer_product indeholder:

farmerid:            farmer_product:

1                    vandmelon
1                    appelsin
1                    aeble
2                    vandmelon
2                    appelsin
2                    banan
3                    vandmelon
3                    banan

Hvis brugeren ( i chosen_product)så har valgt: vandmelon og appelsin, skal den kun vise 1 og 2. Hvis brugeren kun vælger vandmelon, skal den ikke vise alle tre.

Den er måske lidt kringlet, håber det er til at forstå.
Avatar billede kmc81 Juniormester
15. august 2014 - 15:31 #2
Jeg tror det er noget multiarrays, der skal bruges. Har oprettet spørgsmålet i php