Avatar billede kogt Nybegynder
15. august 2014 - 17:05 Der er 5 kommentarer

Køb af skærm

Jeg vil gerne et tv ved siden af min primære skærm. men den skal fungere som var det en pc med 2 skærme dvs

når jeg tænder min computer skal begge skærme tænde og være aktive og når jeg slukker igen skal de self også slukke igen, selvom den ene skærm er et TV

og hvad tuneren angår ved jeg heller ikke noget om..?! jeg skal bare kunne tage dr's kanaler!

Har i nogen bud på hvad jeg skal købe

krav:

det skal være billigt.
Full HD
Ingen smart-TV (køber muligtvis en android dongle, for at få den smarte del)
Avatar billede Antlars Novice
15. august 2014 - 17:23 #1
Tvivler meget på at du kan få et TV som automatisk tænder og slukker via din PC.
Jeg bruger selv HDMI forbindelse til TV, men må så ulejlige mig med selv at starte/slukke TVét med fjernbetjeningen.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2014 - 17:40 #2
Min Luxor fladskærm lukker selv ned efter 5 minutter hvis der ikke kommer signal på hdmi stikket. Jeg kører med denne skærm som nr 2, så den er ikke aktiv når jeg starter computeren. Kunne måske være en ide at se om den starter hvis den sidder alene på computeren.
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2014 - 18:02 #3
Sæt skærm på pc som skærm2, brug en browser og tilgå dr.tv via nettet på det billede (dvs det er kun en skærm, ikke et tv). Og kør begge skærme til en strømskinne, som lukker når pc lukkes.
Avatar billede kogt Nybegynder
15. august 2014 - 18:48 #4
er der nogen der har erfaring med om tv'et vil starte op med et dvi(hvis man kan få tv med dvi)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. august 2014 - 20:21 #5
Har lige prøvet med mit Luxor. Det starter ikke op når pc startes. Skal du have den funktion skal du sikkert bruge pc indgangen hvis den findes på flad skærmen. Men her er det sikkert kun en analog indgang som jo sikkert ikke giver HD kvalitet.