Avatar billede yvstre77 Praktikant
16. august 2014 - 07:54 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

langsomt internet

Hey guys, jeg har et issue!!

mit net er helt vildt langsomt, har altid haft norton på og burde ikke har noget snavs på min comp, selv når jeg logger ind på min router så går der mindst 15 sekunder før den finder siden frem, er der mon nogen eksperter der kan give mig et par råd inde jeg går amok :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
16. august 2014 - 08:05 #1
Har du prøvet at:
Genstarte dit internetudstyr, så det finder dine enheder igen?
Oprydning på pc? Er der plads på dit c drev (arbejdsdrev)
Prøv at slette alle midlertidige filer browseren har gemt.
Personligt bruger jeg CCleaner til denne opgave.
Prøv at køre denne pakke her, og se om det hjælper:
Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede yvstre77 Praktikant
16. august 2014 - 10:34 #2
Jeg har altid haft CCleaner på og brugt den jævnligt, jeg har købt norton 360 på pc og mu har jeg køre malwarebyte samt adwcleaner, med følgende log

# AdwCleaner v3.306 - Report created 16/08/2014 at 10:29:38
# Updated 15/08/2014 by Xplode
# Operating System : Windows 7 Home Premium Service Pack 1 (64 bits)
# Username : Yvstre - YVSTRE-PC
# Running from : C:\Users\Yvstre\Downloads\adwcleaner_3.306.exe
# Option : Clean

***** [ Services ] *****

***** [ Files / Folders ] *****

File Deleted : C:\Users\Yvstre\AppData\Local\AnyProtectScannerSetup.exe
File Deleted : C:\Users\Yvstre\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\0rjwjtfn.default\searchplugins\safesearch.xml

***** [ Scheduled Tasks ] *****

Task Deleted : APSnotifierCA

***** [ Shortcuts ] *****

***** [ Registry ] *****

Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Internet Explorer\Extension Compatibility\{74F475FA-6C75-43BD-AAB9-ECDA6184F600}
Key Deleted : HKLM\SOFTWARE\Classes\Interface\{79FB5FC8-44B9-4AF5-BADD-CCE547F953E5}
Key Deleted : HKCU\Software\AnyProtect
Key Deleted : HKCU\Software\APN PIP

***** [ Browsers ] *****

-\\ Internet Explorer v11.0.9600.17239

-\\ Mozilla Firefox v31.0 (x86 da)

[ File : C:\Users\Yvstre\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\0rjwjtfn.default\prefs.js ]

-\\ Google Chrome v

[ File : C:\Users\Yvstre\AppData\Local\Google\Chrome\User Data\Default\preferences ]

*************************

AdwCleaner[R0].txt - [1488 octets] - [26/01/2014 00:38:43]
AdwCleaner[R1].txt - [1632 octets] - [16/08/2014 10:28:42]
AdwCleaner[S0].txt - [1448 octets] - [26/01/2014 00:40:37]
AdwCleaner[S1].txt - [1482 octets] - [16/08/2014 10:29:38]

########## EOF - C:\AdwCleaner\AdwCleaner[S1].txt - [1542 octets] ##########

jeg har win7 home, jeg har osse kørt en sfc/scannow uden der var fejl på filer, og alle drivers er up to date :-(
16. august 2014 - 10:59 #3
... hvilken Browser bruger du typisk ?
16. august 2014 - 14:45 #4
Har du prøvet at genstarte din router/modem?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2014 - 08:56 #5
#4 Ja det har vi ikke fået tilbagemelding på? Foreslog det også i #1
Avatar billede yvstre77 Praktikant
17. august 2014 - 18:09 #6
der var lige en 40 års fødselsdag ind over :-)
ja jeg har genstartet min router, og det hjalp, så smid et svar 220661 så får du point :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2014 - 18:13 #7
Jamen det var da fint det kom til at virke.
Avatar billede Nadia4 Nybegynder
18. august 2014 - 08:43 #8
Til andre med samme problem, kan det også være routeren den er gal med. Jeg faldt over denne artikel, hvor de snakker om hvordan man kan forbedre forbindelsen.

http://www.altomdata.dk/saadan-undgaar-du-daarligt-signal-paa-dit-bredbaand/2