Avatar billede jhjorsal Mester
16. august 2014 - 12:10 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Bærebar som medieafspiller

Jeg overvejer at benytte en gammel bærbar som afspiller til tv, dvs. den skal kun kører et program og jeg vil benytte trådløst tastatur/mus, så skærmen skal gerne være lukket ned hele tiden. Hvad gør jeg smartest da jeg forestiller mig den skal stå tændt hele tiden ( har solceller og overskudsproduktion) men vil da gerne alligevel lave den mest strømbesparende opsætning, har læst mig til at man i "strømforsyning" kan sætte pc'en op til at gøre ingenting når man lukker låget, også sætte grafikkortet op til kun at vise på ekstern skærm, kan jeg gøre det smarter ?
Avatar billede jensenjs Juniormester
16. august 2014 - 16:33 #1
http://gupl.dk/713360/

Enten højreklik på strømstyrings ikonet på processlinien ved uret, og vælg strømstyring.

Eller
Kontrolpanel\Hardware og lyd\Strømstyring
Vælg den opsætning du ønsker at bruge fast.
Tilpas den efter behov.

Du har utallige muligheder også at lukke skærmen uden at maskinen lukker eller går i dvale osv.

Hvis du mangler en god medieplayer så er J-River efter min mening den absolut bedste.

Den kræver at man virkelig sætter sig ind i den, men så er den uovertruffen.

http://www.jriver.com/
Avatar billede jjbirk Nybegynder
16. august 2014 - 17:31 #2
xbmc er nu også ganske god, og den er gratis :-)

http://xbmc.org/download/
Avatar billede jensenjs Juniormester
16. august 2014 - 18:23 #3
#2
Er det ikke den der hedder Kodi nu?

Den er helt rigtigt en udmærket medieplayer.

Den har ikke helt så mange features som J-River, men har man ikke drug for alt det J-River kan så er Kodi helt OK+
Avatar billede eurositi Ekspert
16. august 2014 - 21:31 #4
#2
Kan XMBC (nu Kodi) stadig ikke afspille Matroska filer med valgbare indbyggede undertekster? Jeg gemmer alle mine gamle DVD'er som MKV-filer med valgbare undertekster på 1 eller 2 forskellige sprog, så denne mangeårigt efterlyste feature er ret beset den eneste grund til, at jeg endnu ikke har gidet at prøve kræfter med XMBC.
Avatar billede jjbirk Nybegynder
16. august 2014 - 21:38 #5
ud fra en søgning på google, ja så skulle den da kunne

http://forum.xbmc.org/showthread.php?tid=121412
Avatar billede jhjorsal Mester
17. august 2014 - 11:15 #6
Tak for svaret jensenjs lig et svar.
Avatar billede jensenjs Juniormester
17. august 2014 - 15:49 #7
OK svar