Avatar billede bufli Mester
17. august 2014 - 09:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med DRM i Windows 8.1

Hej
Jeg har hentet nogle lydbøger fra Netlydbog.dk. Dem har jeg tidligere kunnet afspille helt uden problemer. Skulle blot indtaste CPR-nr. og pinkode for at DRM'en accepterede mig.

Nu får jeg en fejlmeddelelse som følgende:
"Dine rettigheder til medierne er muligvis blevet beskadiget, eller de er ikke længere gyldige. Dette kan forekomme, hvis du f.eks. har udskiftet hardwarekomponenter i computeren"

Jeg har fra Netlydbog.dk's support fået følgende link jeg skulle prøve:
http://drmlicense.one.microsoft.com/Indivsite/en/indivit.asp
.... men det virker ikke. Update knappen er ikke aktiv. Jeg har åbnet linket i Internet Explorer!

Jeg tror der er to muligheder:
Enten skyldes det at jeg har fået en ny processor i PC'en, hvorfor DRM'en ikke mener det er samme PC. Så skal jeg have den genindlæst
Ellers er det fordi jeg kører Spyhunter på min PC for at slippe af med alt muligt malware, men jeg har prøvet at lukket Spyhunter ned
Jeg tror faktisk selv mest på den første mulighed. Jeg tror bare at ovenstående link ikke virker til Windows 8.1 - bare et gæt.

Jeg har fundet adskillige tråde om, at man skal ind i DRM mappen og slette indholdet for at gennemtvinge en re installering af DRM'en, men min DRM mappe ligger for det første et andet sted end de vejledninger viste, og for det andet er den allerede tom.

Nogen er kan sige mig hvad jeg skal gøre?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2014 - 10:52 #1
Hmm Spyhunter har jeg ikke tillid til overhoved, Så jeg håber da ikke du har betalt for den?
Den finder en masse på computeren som tilsvarede programmer ikke kan finde. Hos mig kategoriseres denne som et fup program.

Med hensyn til drm, er der så andre ting du skal bruge drm til?

Hos os herhjemme bruger vi drm til Tdc Play, og her skal vi en gang i mellem have opdateret denne drm. Det gøres ved at afspille den fil der er kodet med Windows Mediaplayer, som så vil sladre om at licens skal fornyes, og man skal så logge på med sit brugernavn og adgangskode og licens fornys over serveren.
Men om proceduren er det samme med dine lydbøger det ved jeg desværre ikke??
Avatar billede bufli Mester
17. august 2014 - 11:00 #2
Jeg downloader lydbogen. Når jeg så dobbeltklikker på den for at spille den med WMP, burde den bede om oplysninger af mig, men istedet får jeg den fejlmeddelelse jeg skrev. Var det svar nok?
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2014 - 11:20 #3
Har du prøvet at slække på sikkerheden på browseren når du skal installere componenten? evt prøvet at nulstille sikkerheden til default.
Avatar billede bufli Mester
17. august 2014 - 12:12 #4
Hej. Jamen jeg skal ikke installere noget. Det har virket fint for nogle måneder siden, men nu gør det ikke længere. Jeg har i mellemtiden så fået Spyhunter installeret samt ny CPU, hvilket nok er en af de to ting der driller.
Det der står mange steder på nettet er, at man skal tømme ens bibliotek med DRM data, men det passer ikke på Windows 8 - biblioteket er tomt. Så jeg tror det er et andet sted jeg skal tømme/rense/cleare
Avatar billede bufli Mester
24. august 2014 - 13:51 #5
Det ser ud til at være et problem under Windows 8. Det mener netlydbog.dk i øvrigt også, så jeg har nu nedgraderet min PC til Windows 7. Så nu virker alt som det skal. Hurra for den teknologiske udvikling