Avatar billede ps76 Forsker
17. august 2014 - 12:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Størrelse filer på dropbox

jeg har lagt alle mine fotos på dropbox - og IKKE på min egen pc også. Nu har jeg tænkt at købe større harddisk og vil så gerne have filerne ned igen - men ville først undersøge hvor meget de vil fylde. Hvordan ser man det? Og hvis jeg vælger mappen hvor alle fotos ligger, og vælger download, kommer den iøvrigt med en fejlmeddelelse: "There was an error downloading Your file"...?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2014 - 13:40 #1
er du helt sikker på, at dropbox ikke har en mappe også på din pc?
typisk noget som c:\users\[dit brugernavn]\dropbox
det er normalt lavet, så man kan se sine data offline også.
Avatar billede ps76 Forsker
17. august 2014 - 13:46 #2
jo mappen er der - men jeg har fravalgt at have fotofilerne liggende der også. Det kan man jo vælge et eller andet sted i dropbox. Så de ligger kun i skyen...
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2014 - 13:54 #3
Så skal du jo nok tilvælge det igen før du kan hente dem.
Avatar billede ps76 Forsker
17. august 2014 - 13:56 #4
ja måske. Kan bare ikke lige finde ud af hvor/hvordan - og jeg ville som sagt bare i første omgang prøve at finde ud af, hvor meget de ville fylde.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2014 - 14:17 #5
i dropbox (systembakken) højreklik, værktøjshjul, vælg præferencer - under 'selektiv synkronisering' kan du slå Photos til/fra.

Ellers klik på værktøjshjul, og du får fx 49% af 3,2gb i brug - og 49% af 3,2gb er 49*3,2/100 = 1,6gb (men det er så samtlige filer, du har på dropbox i skyen).
Avatar billede ps76 Forsker
17. august 2014 - 14:53 #6
nå ja - der var den..! Men hvis den siger at - som i dit eksempel - jeg har 1.6 gb i skyen, er det så det samme, det vil fylde, når jeg hiver det ned? ALtså, der er ikke foretaget nogen reducering af størrelse ved upload til skyen?
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2014 - 15:08 #7
Det er samme plads på pc som i skyen. Der komprimeres ikke.
Avatar billede ps76 Forsker
17. august 2014 - 15:10 #8
Fint - tak for hjælpen. Giv et svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
17. august 2014 - 15:23 #9
Bare luk selv.
Avatar billede ps76 Forsker
17. august 2014 - 15:25 #10
ok