Avatar billede ksor Mester
17. august 2014 - 16:32 Der er 11 kommentarer

Problemer med at logge på GMAIL

De sidste dage har min Outlook 2007 haft mange problemer med at få forbindelse til GMAIL.

Den har ofte umotiveret bedt om brugernavn og adgangskode
Den arbejder meget langsomt
Der kommer ingen mails i lange perioder
Har i dag 17/8-2014 kan jeg slet ikke få forbindelse

Jeg har ikke ændret noget overhovedet, og jeg har konrolleret indstillingerne i E-mail-kontooprettelsen - de er som foreskrevet i vejledningen.

Hvad er der galt ?
Avatar billede ksor Mester
17. august 2014 - 16:43 #1
Den kommer i dag konsekvent med fejlene

og

der er åbenbart HELT lukket ned for forbindelserne til ud/indgående servere.

Jeg kører Window 7 i fuld opdateret udgave.
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. august 2014 - 16:53 #2
Under indstillinger for din mailkonto, klik på knappen "Flere indstillinger/Fanebladet Avanceret".
Kontroller at portnummeret for "server for ud/indgående post" står korrekt.
/ptj_11
Avatar billede ksor Mester
17. august 2014 - 17:08 #3
Det ER gjort - hjælper ikke
Avatar billede poko1 Ekspert
17. august 2014 - 17:29 #4
Har du prøvet Outlook Conector`
Du skal kun skrive dit navn og mail adresse så klarer Outlook selv resten!
http://www.microsoft.com/da-dk/download/details.aspx?id=24677
Avatar billede ksor Mester
17. august 2014 - 19:25 #5
Kan den logge på en GMAIL konto ?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. august 2014 - 19:38 #6
Avatar billede poko1 Ekspert
17. august 2014 - 19:40 #7
Gælder fra Oulook 2003 og frem
Avatar billede ksor Mester
17. august 2014 - 19:43 #8
Det virker i hvert fald ikke ved GMail - den bliver bare ved at spørge om Brugernavn og adgangskode !
Avatar billede ptj_11 Forsker
17. august 2014 - 20:11 #9
Har du forsøgt med logon direkte på din googlekonto i en browser?
/ptj_11
Avatar billede ksor Mester
17. august 2014 - 20:19 #10
Ja, jeg kan komme på GMAIL via internet

Jeg har nu prøvet at slette og oprette mail kontoen igen i Outlook - samme problem

Af-geninstallere Outlook - samme problem

Firewall eller router har ikke lukket portene 995/465

??????

og hvorfor er det sket gradvist - først langsom Outlook, så beder den om brugernavn/adgangskode, så kommer kun post en gang imellem, og nu kanjeg ikke logge på overhovedet ??????????????????
Avatar billede ksor Mester
17. august 2014 - 20:30 #11
Nu virker alt igen !!!!!!!!!!

Mystisk ud over alle grænser !!!!!!!!!!!!!!!