Avatar billede mortentr12 Nybegynder
17. august 2014 - 18:02 Der er 3 kommentarer

Synology lan problem

Jeg har en synology ds212j nas server. Den mister forbindelsen til netværket uden at man har gjort noget. Har haft en god ven med forstand på it til at hjælpe. Han fandt ud af at det var nasen der lavede vrøvl. Han kunne pinge den på netværket det ene øjeblik og det næste var den væk.
De andre enheder, 2 bærbare, iphone, sonos stationær, virker fint på netværket. Er der nogle der ved noget mere om det? Det skal siges at det er den anden jeg har har på kort tid, den før kunne overhovedet ikke pinges.
Mvh Morten
Avatar billede Blueeyez Mester
17. august 2014 - 19:12 #1
Lyder som lan porten i nasen er beskadiget..

Har du prøvet et andet lan kabel?
Hvad hvis du opdaterer til nyeste firmware og derefter nulstiller den? Alt på den bliver slettet så gem det på en anden enhed..
Avatar billede mortentr12 Nybegynder
18. august 2014 - 18:16 #2
For nogle måneder siden brændte min disk af i nasen, derefter fik jeg en ny i og måtte selvfølgelig genindlæse softwaren igen, så kørte det hele fint igen, ud af det blå, var den ikke at se på netværket. Dvs. kunne ikke pinge den på netværket.
Det der er underlig, er at scanner jeg netværket med en ip scanner, så dukker den frem. Mange har åbenbart bøvl med det samme, når man søger på nettet, men kan ikke blive klog på hvad der er galt
Avatar billede Blueeyez Mester
18. august 2014 - 18:45 #3
Lyder som en fejl i synologys DSM så. Kører selv med asustors AS-604T..

Kan os være synology har en beta firmware hvor fejlen er rettet?