Avatar billede petert Forsker
18. august 2014 - 08:56 Der er 9 kommentarer

Fejlmeddelse (der findes 2 pc med samme ip adresse på dette netværk.)

Hej alle
er der nogle der kan hjælpe mig med følgende meddelelse jeg får på min bærebar en gang i mellem.

Jeg får ovenstående meddelelse + en besked at jeg kan se nærmere hændelses logen.
Jeg kører Win 7 Lenovo L512. (privat hjemme netværk)
I huset har vi også en anden bærbar + 1 stk HP netværks printer

Hvordan kan jeg løse dette problem ?

Mvh
Petert
Avatar billede Blueeyez Mester
18. august 2014 - 09:01 #1
Tilgå routerens kontrolpanel og reserver en ip til hver computer..
Avatar billede hojben Novice
18. august 2014 - 09:55 #2
Hvis du fx har Stofa, så læs her:

Når router funktionaliteten er tilkoblet er din(e) enhed(er) "skjult" ud imod internettet - du kan have op til 100 enheder tilkoblet bagved kabelmodemet. Hvis router funktionaliteten er frakoblet kan du kun have 2 enheder på ad gangen og de er helt sårbare ud imod internettet.
Avatar billede petert Forsker
18. august 2014 - 10:17 #3
Hej hojben
Jeg har TDC home duo, placeret mit i huset på loftet(alm parcelhus)
PGA lavt signal i den ene ende af huset, har jeg opsat en TrendNet TEW-652BRP H/W: V 3,1R (dette skulle kunne forstærke WI-fi signalet) men jeg tror ikke det virker som det skal?

Har du en ide hvordan jeg skal gå frem, mht problem løsningen.?
på forhånd tak
Avatar billede hojben Novice
18. august 2014 - 10:29 #4
Så skal du nok ind på din TrendNet og sætte den op til at give IP adresser som er efter dit default fra din tdc router.

DUO, dækker ikke over at du kun kan have 2 maskiner på ad gangen vel?
Avatar billede petert Forsker
18. august 2014 - 10:39 #5
Nej det er bare Telefoni og Internet (TDC HomeDuo Basic)
I TDC routeren er der 4 lan porte og WI-FI
De 2 bærbare er for det meste kobler via kabel, det er kun i tilfælde af brug andre steder i huset, vi flytter disse rundt.
Fejlen kommer også når jeg er på kablet løsning.
/Petert
Avatar billede hojben Novice
18. august 2014 - 10:44 #6
Umiddelbart lyder det som om at en eller flere printer/pc er sat op til fast IP og bliver tændt senere end den/dem som får ip fra routeren.

Kør ren DHCP.
Avatar billede petert Forsker
18. august 2014 - 11:01 #7
Tak for hjælp.
Har du en mail adresse jeg kan skrive direkte til.
Jeg har et spørgsmål til dig?
Avatar billede hojben Novice
18. august 2014 - 11:10 #8
exp@vejs.dk
Avatar billede petert Forsker
11. februar 2015 - 09:14 #9
Hej alle
Jeg vil gerne lukke dette spm. det er ikke aktuelt længere.
Læg venligst et svar, tak for hjælpen.
MVH
Petert