Avatar billede Slettet bruger
18. august 2014 - 09:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Glemt password - reformatere harddisk

Min datter har glemt sit password til administrator-brugeren på hendes computer. Hvordan reformaterer jeg harddisken uden at kunne komme ind på denne bruger?

Der ligger windows 7 på computeren.

Mvh. Christina
Avatar billede hojben Novice
18. august 2014 - 10:09 #1
Avatar billede Blandy Praktikant
18. august 2014 - 10:10 #2
hvis man har en cd/dvd med windows 7, smider man den i dvd-drevet og starter op på den. Og derved re-installer hele operativsystemet.

Men så fjerner man alt og starter forfra. Men hvis maskinen er "født" med windows 7, er windows 7 på en skjult del af harddisken, så man kan starte forfra til fabriksinstillinger.

Hvad for en model og type af pc er det?
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2014 - 10:14 #3
En bærbar packard bell.
Det er meningen at jeg vil slette alt og starte forfra, da jeg tror at der ligger virus på den.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2014 - 11:22 #4
formater disken under installation
http://gratisupload.dk/vis_billede/713402/
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2014 - 12:26 #5
Jeg forsøger mig med programmet til reset af password, men er gået i  stå. Jeg er nået til step 4 i vejledningen - dvs. jeg har brændt programmet på en cd og sat cd'en i computeren, som skal nulstilles.

Jeg genstarter og kommer frem til skærmbilledet, hvor jeg kan vælge imellem de forskellige brugere, der er oprettet på computeren. Så sker der ikke mere. Hvordan kommer jeg videre?
Avatar billede Blandy Praktikant
18. august 2014 - 14:15 #6
så skal du skrive det brugernavn du vil nulstille. Du er vist ved step 11 hvis du er nået dertil.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2014 - 20:03 #7
Nej, jeg er kun nået til step 4.
Så vidt jeg kan læse mig til, skal jeg ændre boot-rækkefølgen. Det ser ud til at det skal gøres ved at taste F2 mens computeren starter op. Men så bliver jeg spurgt til administrator-password, og det har jeg jo ikke.
Avatar billede poko1 Ekspert
18. august 2014 - 21:37 #8
Fjern Bios Password vejledning
http://www.tech-faq.com/reset-bios-password.html
Avatar billede Slettet bruger
20. august 2014 - 20:32 #9
For avanceret (eller tidskrævende at lære) for en amatør som mig. Takker mange gange for jeres forsøg på at hjælpe, men jeg må nok forsøge at finde en, der kan løse opgaven for mig.
Avatar billede hojben Novice
21. august 2014 - 06:58 #10
Lige en tilføjelse. For at komme ind i BIOS på en PB er det som regel en af følgende taster:

F1, F2 eller DEL tasten

du skal trykke NÅR du har tændt maskinen og INDEN Windows begynder at loade. (Når du ser PB logoet, hvis der er noget, trykker du F1, F2 eller Del).

Derefter skal du ind i bootsequence og ændre til at dit CD/DVD drev er første prioritet.