Avatar billede Confidenze Praktikant
18. august 2014 - 10:23 Der er 3 kommentarer

Program til styring af lyd-output

Hej Experten.Dk

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der findes programmer til at styre lyd-output og de forskellige ledenheder på computeren?
Hvis jeg f.eks. både har headset og højttalere tilsluttet kan jeg så med et givent program skifte imellem hvor lyden skal komme ud, og hvilket lydspor der skal spilles hvor?

Mvh Confidenze
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. august 2014 - 11:13 #1
Ofte leverer producenten af dit lydkort et lille program, der netop tager sig af sådanne funktioner. Hvad hedder dit lydkort?
/ptj_11
Avatar billede Confidenze Praktikant
18. august 2014 - 11:20 #2
Jeg har ikke noget dedikeret lydkort.
Jeg bruger bare bundkortet:

http://www.gigabyte.com/products/product-page.aspx?pid=3759#ov
Avatar billede ptj_11 Forsker
18. august 2014 - 20:45 #3
Hvis du klikke på dit eget link og vælger fanebladet Specifikation, så kan du se, at dit lydkort (her kun en chip på  bundkortet) er et Realtek ALC889.
Fra dette link kan du downloade driverinstallationen til lydkortet:
http://www.realtek.cz/realtek-download.php?realtek=ALC889&system=5

Jeg kan ikke garantere, at der medfølger et program til at håndtere dit ønske, men ofte er driver og software bundtet i en installationsfil.
Prøv det og lad os høre resultatet.
/ptj_11