Avatar billede mabruus Nybegynder
18. august 2014 - 12:30 Der er 10 kommentarer

Dansk IP i udlandet

Hej alle.

Jeg bor i udlandet og skal vil gerne have adgang til dr/tv2 osv., men her skal jeg bruge dansk IP.

Jeg kan se, at eksempelvis Yousee og Waoo har IP TV. Vil man kunne lave det sådan, at man får en IP fra en af dem og kan se alle kanaler i udlandet?

Hvis jeg nu kender en som er Waoo kunde, kan jeg så få vedkommendes IP til at fungere fra en computer i udlandet?
Avatar billede Nadia4 Nybegynder
18. august 2014 - 12:56 #1
Tror jeg ikke umiddelbart man kan?
Men hvad med at prøve og skrive til dr/tv2 og høre dem om hvad man kan gøre? Der må givetvis have været flere med samme problemstilling som dig!

Alternativt ville være at bruge en proxy server, men det er godt nok lidt besværligt!
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2014 - 13:01 #2
med google chrome browser og Hola udvidelsen kan du løbende vælge hvilket land du vil være fra. Du kan så kun se det på pc - men med chromecast kan du sende det til tv hvis det skulle være.
Avatar billede jakobdo Ekspert
18. august 2014 - 14:26 #3
Ellers skal du have fat i en VPN med dansk "bosted".
Avatar billede torben lind Forsker
18. august 2014 - 15:28 #4
Hej mabruus.
Jeg skal ikke lave nogen reklame men har nu i snart 2 år brugt  www.vpn-byen.dk,det har virket helt uden problemer.Jeg bruger det til det samme,som du spørger til.Jeg opholder mig i udlandet.
Torben
Avatar billede Antlars Novice
18. august 2014 - 16:06 #5
Udover VPN eller proxy-server (HideMyAss) er der også "slingbox", men den kræver at du har gode bekendte (familie) i DK.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. august 2014 - 20:12 #6
Jeg har ikke kunnet faa hola til at virke med dr.dk.

En rigtig VPN a la vpn-byen.dk eller vpntraffic.com.
Avatar billede mabruus Nybegynder
19. august 2014 - 11:08 #7
Tak for alle jeres svar.

Hola har jeg forsøgt, men kan heller ikke få dr.dk til at virke.

Har brugt HMA 1 måned for at tjekke det og bruger nu vpn-byen for at se om det er bedre. Men kan jeg via den ip få adgang til yousee/waoo. Det vigtigste for mig er egentlig at få adgang til tv3 og kanal 5, som jeg tænkte var muligt via vpn byen og så med adgang til waoo? Hvad kan du se Torben?
Avatar billede puren Ekspert
21. august 2014 - 23:31 #8
løsningen er www.unblock-us.com

de giver en uge gratis og kan du lide det så koster det 25 kr pr mdr... jeg havde problemer med eurosport skrev til deres support og 2 timer efter var det løst

og video guide til hvordan du får det til at virke på din computer
Avatar billede SuperWomen Nybegynder
22. september 2014 - 21:15 #9
Jeg opholder mig tit i udlandet og efter at have prøvet nogle forskelllige udbydere har jeg haft bedst erfaring med: Overplay til at se dansk TV på min computer. Du kan læse mere om programmet her: http://www.tvtvtv.dk/articles/se-dansk-tv-udlandet/ - Det er super nemt at bruge og koster ca. 27,50 kr. om måneden.
Avatar billede mango Praktikant
20. november 2016 - 00:02 #10
Jeg har fundet en billig løsning som er nem at installere.

Prøv den her https://brenova.dk