Avatar billede Rubensoren Nybegynder
18. august 2014 - 14:02 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Random pop-up

Hej Alle.

Har brug for hjælp så håber i har lyst og tid til at hjælpe mig.

Det jeg har brug for er en kodning i excel som gør følgende:

Laver et pop op vindue som viser et random tal mellem 1 og 4 (dette må gerne være justertbart). Denne pop-up funktion skal pop-up i gns. hver tredje minut men dette skal ligeledes være random, bare der er 20 pr. time.

Efter man har trykket ok i pop-up vinduet skal den minimer excel igen. Det skal være muligt at arbejde i excel imens dette kører i baggrunden.

Kan i hjælpe?

Vh. Ruben
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2014 - 15:12 #1
skal det være excel? alm vbs-kode er vel lige så godt?
Avatar billede Rubensoren Nybegynder
19. august 2014 - 09:07 #2
vbs-kode? Altså hvad end der virker så er jeg meget glad :)
Avatar billede claes57 Ekspert
19. august 2014 - 11:14 #3
her er kode https://www.dropbox.com/s/wrfzy9437vues2d/popuptal.vbs
en lille gennemgang - du kan rette i tal i starten
' antal popup pr time (skal være mellem 1 og 119)
antPop = 20
' minimum tilfældigt tal
minTal = 1
' maksimum tilfældigt tal
maxTal = 4

men ret ikke i resten. Det er lavet i et uendeligt loop, og kan kun stoppes via windows jobliste, hvor det kun vises mens det viser et tal i popup. Vi kan lave det, så den dør efter fx 3 timer efter start - evt med en besked om genstart hvis det skal køre i 3 timer mere.
Bare gem filen - dobbeltklik den for at køre - kan rettes med fx windows notesblok.
Avatar billede Rubensoren Nybegynder
21. august 2014 - 09:36 #4
Hej Claes.

Undskyld det sene svar. Det kunne være super fedt hvis den kunne stoppe efter 2 timer og så pop-up om den skal køre i to timer mere :)

Mange tak for hjælpen!

Vh.
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2014 - 10:50 #5
jeg kan ikke lige lave en dialog, så den genstarter - men du har fået
' køretid i minutter
Tiden = 120
hvor du kan sætte tid, og den melder hvor lang tid, der er tilbage, og siger til ved sidste gang, så du manuelt kan genstarte.
https://www.dropbox.com/s/wrfzy9437vues2d/popuptal.vbs

Jeg håber, der er ok.
Avatar billede Rubensoren Nybegynder
22. august 2014 - 12:23 #6
Det er mere end ok! Tusinde tak. Bare opret et svar :)
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2014 - 12:37 #7
God fornøjelse...