Avatar billede Slettet bruger
18. august 2014 - 14:54 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ændre partions størrelse

Hej
Jeg mener, at jeg en gang har ændret en partions størrelse, og
nu har jeg problemet igen, jeg vil gerne have C noget større,
og der er masser af plads på D.
Er der nogen, der har en god ide.
m.v.h.
Ole
Avatar billede claes57 Ekspert
18. august 2014 - 15:30 #1
med gparted (en bootcd eller usbstick) kan du bare trække 'skillevæg' og klikke på udfør - lidt efter er det ok. Tiden afhænger af mængde af data på d: der skal flyttes.
http://gparted.org/livecd.php
efter kørsel lukkes pænt ned - cd fjernes, og maskine genstartes. Win finder så ud af, at c: er ændret, og vil lige genstarte en gang mere.
Avatar billede Slettet bruger
18. august 2014 - 18:37 #2
Det er nemmere med Mini Tools. Programmet installeres og køres direkte fra windows. Programmet kan også så meget andet.
http://www.minitool.com/partition-manager/partition-wizard-home.html
19. august 2014 - 15:33 #3
Hvilket styresystem ?
Avatar billede Slettet bruger
17. oktober 2014 - 14:12 #4
Prøv at skriv svar, så jeg kan give point og lukke denne tråd.
m.v.h.
Ole
18. oktober 2014 - 16:53 #5
Læg selv [svar] og EFTERFØLGENDE [Accepter] dit eget [svar] ...
Avatar billede Slettet bruger
22. november 2014 - 23:06 #6
ja