Avatar billede Ankerstjerne85 Nybegynder
18. august 2014 - 17:22 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Dårlig streaming ved 720/1080p videoer

Hej Eksperten

Jeg vil gerne kunne streame film fra min synology Diskstation 212j via min Ipad air til min Apple tv der er købt for nogle måneder siden.Jeg har en router fra Yousee der hedder CG3000. Min netforbindelse er en 48/24 forbindelse

De film jeg har på min ds 212j, hakker noget så gevaldigt når de bliver afspillet sendt fra min ipad til mit appleTV ved hjælp af AirPlay. Jeg bruger VLC player til at afspille mine film.

Jeg har fået at vide, at jeg skal have en dualband router, for at streame 1080p film der ikke hakker.

Hvis det er en router der er brug for, hvad skal man så gå efter? jeg har ca 800-1000kr til at købe for. Hvis mindre kan gøre det, så er det helt fint.

Håber i kan hjælpe. :)
--
Avatar billede Blueeyez Mester
18. august 2014 - 21:29 #1
Tp-link n750 - den er bedre end linksys' ea6900.

Bruger dit apple tv wifi eller kabel?
Avatar billede Ankerstjerne85 Nybegynder
18. august 2014 - 21:58 #2
Jeg bruger wifi til mit appleTV. Skulle en ny router kunne klare problemet? Det ville være perfekt.
Avatar billede Blueeyez Mester
19. august 2014 - 08:30 #3
Skal jeg være helt ærlig, så vil den bedste løsning være at du bruger kabel.
Jeg kan ikke garantere at det vil køre optimalt på wifi, men n750 er meget bedre end yousees standard router, men det kommer jo os an på hvis der er forstyrrelser der vil påvirke det trådløse signal.. Derudover kan du nok godt forvente at der kan være en smule vente tider, men nok ikke noget der er helt slemt men det vil dke..

Mit eget er sat op via kabel, dog har jeg ikke et apple tv, men en raspberry pi med openelec..
Avatar billede Ankerstjerne85 Nybegynder
19. august 2014 - 09:11 #4
At sætte et kabel til er ikke er problem, så det kan sagtens blive en standard løsning. Det eneste jeg søger, er at streamingen køre flydende så film ikke hakker i billede og lyd.

Det kan fint spille fra nas til ipad, men fra ipad til appleTV begynder det at hakke.

Kan se den router du linker til koster 400kr. Jeg har ca 800kr til formålet. Er det dumt at give mere for en router, når den bare skal køre hjemmenetværk?

Mvh Mikkel
Avatar billede Blueeyez Mester
19. august 2014 - 10:01 #5
Som skrevet har min n750 overtaget for min ea6900 :-)

Eneste der irritere mig er dens konfigurations side, men når man har været det igennem så kører det. Hovedårsagen var dog at der er en tænd sluk knap på den altså til og tænde/slukke wifi :-)

Har haft en anden sag hvor en ville streame viaplay fra ipad til appletv og det hakkede os.

Men en ny router burde vøre en del og at appletv kommer på kabel burde os gøre en del..

Jeg tør dog ikke garantere.noget, men vil hjælpe så godt jeg kan :-)
Avatar billede Ankerstjerne85 Nybegynder
19. august 2014 - 11:39 #6
Jeg prøver at undersøge om der kan være nogle problemer med ipad til apple tv streaming.

Du får tak for at du ville skrive dine forslag, hvis du laver et svar så får du de point der er sat til

Mange hilsner Mikkel
Avatar billede Blueeyez Mester
19. august 2014 - 12:48 #7
Blot du holder tråden opdateret :-) - fjerner ikke overvågning før om 30 dage ;-)