Avatar billede WPCS Nybegynder
18. august 2014 - 22:27 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Ikke installere PIXMA MG8250

Jeg har ikke mulighed for at installere ovenstående på en Windows 8.1 64-bit maskine hvor det er første gang problemet er opstået. Det plejer bare at virke:

1. connecte printer til det trådløse netværk
2. Installere driver fra enten CD-rom eller nettet

Men den kan ikke detecte printeren på trods af at både PC og printer er på samme netværk. Har ikke så meget fidus til WPS da jeg synes det er ligeså nemt at tislutte den manuelt.
Jeg kan se den connecter og få en IP.
Det lykkedes hverken med driver/installation fra Canon og Windows kan heller ikke finde en printer uanset hvordan jeg forsøgt (auto, IP)

Jeg har forsøgt at blive klogere ved at søge på nettet men kan ikke finde noget. Jeg HAR W8 mistænkt for at være synderen

Jeg har prøvet alt synes jeg.

Den kan installere via USB men havde også lidt problemer med Canon install.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2014 - 16:29 #1
Det vil så sige at driveren  er installeret korrekt?
under egenskaber for printeren, kan du der vælge hvilken port den printe fra (og vælge trådløs her)?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2014 - 16:37 #2
Virker det med lan kabel ud over usb tilslutningen?
Avatar billede WPCS Nybegynder
13. september 2014 - 14:53 #3
JA kunne med møje og besvær installere med LAN

Det jeg gjorde var:

I første omgang fjerne jeg sikkerheden på netværket og så lykkedes det uden problemer.
Derefter lagde jeg Windows 7 på og så kunne jeg uden problemer.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2014 - 10:46 #4
Ok godt du fandt en løsning over lan. Kan du herefter bruge den trådløst, eller er lan bare den måde den kører på nu?
Avatar billede WPCS Nybegynder
14. september 2014 - 12:20 #5
Det var ikke en løsning med LAN.

Det lykkedes mig til sidst at få det til at fungere trådløst med W8, men blev irriteret over det var så svært og  var nødt til at konsultere Canon. Og da jeg ikke synes W8 holder installerede jeg W7 hvor jeg uden besvær kunne tilslutte printeren trådløst
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2014 - 12:51 #6
Ok :-)