Avatar billede hipper123 Nybegynder
19. august 2014 - 07:32 Der er 6 kommentarer

Ingen lyd på højttalere, men lyd på høretelefon

Lyden på min PC (Vista) forsvandt pludselig i går. Jeg havde været ved at se en videofil på Media Player Classic, som jeg havde sat på pause, mens jeg i stedet var på nettet, og da jeg så vendte tilbage til videoen en halv times tid senere, var al lyd væk (ikke bare fra MPC, men fra hele computeren). Jeg havde ikke i mellemtiden installeret eller afinstalleret noget eller noget i den dur.

Men når jeg tager subwoofer-stikket ud og sætter høretelefoner i, er lyden der. Det vil bare ikke ud gennem højttalerne.

Hvad mon problemet er? Mange tak.
Avatar billede hipper123 Nybegynder
19. august 2014 - 07:36 #1
Det kunne være jeg lige skulle tilføje, at jeg siden lyden forsvandt har installeret et nyt motherboard (samt geninstalleret Windows), for at se om det evt. var det, der var årsag til problemet, men lyden er der stadig ikke efter udskiftningen.
Avatar billede Antlars Novice
19. august 2014 - 09:06 #2
Tjek din lyddriver, du mangler nok en efter nyinstallation af windows.
Avatar billede hipper123 Nybegynder
19. august 2014 - 09:55 #3
Jeg har opdateret Realtek-driverne. Men problemet opstod jo netop før geninstalleringen, så den har vel ikke noget med det at gøre?
Avatar billede Antlars Novice
19. august 2014 - 10:16 #4
Sorry,-men kunne ikke redigere/slette indlæg.

-Men hvis det er samme stik (phonostikket) du bruger til både hovedtelefoner og subwoofer, så kunne det lyde til at dit subwooferanlæg er holdt op med at virke. Har du afprøvet det et andet sted (evt. dit TV)?
Avatar billede hipper123 Nybegynder
19. august 2014 - 13:27 #5
Der er to stik i mit TV, der passer til subwoofer-stikket. Når jeg kommer stikket i dem, bliver TV'et lydløs i 1-2 sekunder, hvorefter lyden fortsætter som før. Altså fra TV'et. Der lader ikke til at kunne skabes en forbindelse til subwooferen.

Jeg prøvede også at forbinde TV'et til computeren gennem et HDMI-stik, hvor jeg "udvider skrivebordet over til denne skærm." Det har jeg ofte gjort før uden problemer, når jeg har villet afspille videofiler fra min harddisk på TV'et. Men nu er der så heller ingen lyd på TV'et når videoen afspilles. Det antyder vel, at problemet er at finde i computeren, eller hvad?
Avatar billede hipper123 Nybegynder
19. august 2014 - 14:25 #6
Jeg kan yderligere tilføje, at subwooferens volume control - eller hvad man nu kalder den; altså den enhed der følger med subwooferen, hvorpå man kan justere volumen, bass og treble-niveauerne - har et stik til høretelefoner, og når jeg kommer høretelefonstikket i den, spiller lyden fint. Det er et mystisk mysterium...