Avatar billede poisen1087 Nybegynder
19. august 2014 - 16:49 Der er 11 kommentarer

SONY VAIO Motherboard Intel Sata driver

Jeg står med en ældre SONY VAIO bærbar fra 2009.

Model nr. på motherboardet: VGN-AW11XU(/a) ved ikke lige om der er /a.

Jeg har købt en ny hdd (som passer), men den kan ikke ses af computeren. Så tænker at jeg skal have motherboardet til at finde harddisken ved at hente Intel Sata driveren.

Dog har jeg haft problemer med at finde den, da jeg har foretaget grundig undersøgelse på google og SONYs hjemmeside kan jeg kun finde en driver "extractor" altså, en der skal køres på selve computeren, som så går ind og henter driveren.

Det kan jeg ikke rigtigt bruge til noget, så ved ikke lige hvad jeg skal gøre herfra.

Med Venlig Hilsen,, Giver gerne 1000 points i ekstra spørgsmål.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2014 - 17:23 #1
Hmm Ved ikke om denne er den rigtige?
http://www.sony.co.uk/support/en/content/cnt-dwnl/prd-comp/Preinstalled_Drivers_3903/VGN-AW11XU

Ændre indstillingerne i bios til at køre ide mode i stedet for ahci kunne også få disken synlig. Du skal dog være klar over at disken her ikke vil arbejde helt så hurtigt som hvis den installeres i ahci.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2014 - 17:27 #2
Driver ser ikke rigtig ud synes jeg :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2014 - 17:29 #3
Avatar billede poisen1087 Nybegynder
19. august 2014 - 18:21 #4
Har desværre prøvet dem alle derinde fra SONYs hjemmeside.
Driverne derfra skal extractes på selve maskinen som de skal bruges på, før at de faktisk bliver "hentet eller så at sige udpakket".

Jeg nåede heller ikke længere, da jeg ikke synes at kunne finde andre sider en SONYs hjemmeside eller relaterende med samme filer, som jeg kunne hente fra SONYs hjemmeside.

Andre bud? =)
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2014 - 18:28 #5
Kun at du kan prøve at se om du kan ændre i bios fra ahci til ide mode, som jeg beskrev.
https://www.youtube.com/watch?v=UVN0qkEyD_M
1:30 inde i video
Avatar billede 220661 Ekspert
19. august 2014 - 18:31 #6
I følge denne video her skal man kunne aktivere ahci efter man har installeret i ide mode, men jeg kan ikke bekræfte det, da jeg ikke har prøvet det:
https://www.youtube.com/watch?v=zRlpE9Ar3v8
Avatar billede repox Seniormester
20. august 2014 - 11:55 #7
#0, det er ikke tilladt, jf. de brugerbetingelser du har accepteret da du oprettede din bruger, at udlodde mere end 200 point for løsning på et spørgsmål på eksperten.

Jeg forventer naturligvis at du respekter de betingelser.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2014 - 15:58 #8
Jeg er enig i #7.
Avatar billede poisen1087 Nybegynder
03. september 2014 - 00:44 #9
repox(CoAdmin). Har du en løsning eller har du ikke andet at tage dig til?

Jeg skal nok lade vær at udlodde mere end 200 points hvis det kan gøre dig glad?
Avatar billede repox Seniormester
03. september 2014 - 05:22 #10
#9, dit spørgsmål har så lav interesse for mit vedkommende at jeg stadig ikke har læst det konkrete spørgsmål. Den eneste grund til jeg overhovedet er dukket op her i tråden er fordi dit spørgsmål er blevet anmeldt af flere af brugerne som faktisk er interesseret i at du overholder de retningslinjer og brugerbetingelser som du har accepteret da du oprettede din bruger her.

Så i virkeligheden handler det ikke om hvorvidt om jeg har andet at tage mig til end at reagere på at brugerne anmelder dig, men om du fortsat skal have lov til at stille spørgsmål her på sitet når du et så tungnem at tro at det handler om hvorvidt jeg er glad eller ej.

Heldigvis graver du din egen grav med den form for popsmarte attitude her på forummet,  så held og lykke med at få dit spørgsmål besvarer herfra.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. september 2014 - 16:59 #11
Har du prøvet eller overvejet at prøve #5 og #6, eller har du fundet en anden løsning?