Avatar billede Anjainspace Nybegynder
19. august 2014 - 22:16 Der er 3 kommentarer

Vedr. Lille kontornetværk

Jeg har et ønske om, at få koblet 4 computere sammen. De 4 computere skal bruges af medarbejdere, der gerne skal kunne logge på hvilken som helst af disse computere med eget log-in. Det kunne desuden være rart, hvis de personlige indstillinger og filer fulgte med ligemeget hvilken af computerne man logger på ved. Findes der en metode, hvorpå dette lader sig gøre?
Kan man opsætte outlook også således at det følger hver persons personlige log-in, eller skal jeg opsætte flere outlook-brugere på alle computere? Er meget ny i dette her, så det må gerne skøres lidt ud i pap :)

Mvh.
Anja Bjerre
19. august 2014 - 23:29 #1
For at profiler, indstillinger og filer "synkronisere" mellem de forskellige PCer, kræves der en server samt opsættelse af domæne (Windows Server med Active Directory Domain Service) med roaming user profile w/wo folder redirect.

En anden mulighed er at oprette de samme brugere på hver computer og indstille programmerne på samme måde, men ændringer vil ikke blive synkroniseret.

Jeg antager maskinerne køre en version af Windows. Det er selvfølgelig også muligt at køre server delen med Linux, det komplicere dog tingene en del mere.
Avatar billede Anjainspace Nybegynder
20. august 2014 - 06:43 #2
Tak for svaret :) jeg mente nok, at det ville kræve en server. Jeg tror dogø ikke, at ham jeg skal hjælpe med opsætningen har server, så jeg må bide i det sure æble og opsætte de 4 computere til de samme brugere, selvom de så ikke synkroniserer.
Computerne kører, efter hvad jeg ved, med Windows 7, så hvordan opretter jeg flere brugere på hver computer?
De har hver deres mailadresse ved TDC. Hvordan opretter jeg flere brugere i Outlook også?

Tusind tak for hjælpen indtil videre :)
20. august 2014 - 06:53 #3
Her er en video som viser hvordan du opretter nye brugere i Windows 7 - https://www.youtube.com/watch?v=FdjGbZvY1dg

Hvis du opretter x antal brugere på hver computer, derefter logger ind og start Outlook, så vil Outlook bede dig om at konfigurere på ny for hver gang du logger ind for første gang med en "ny" bruger.

Husk at anvende IMAP i stedet for POP3, POP3 vil som standard slette mailsene fra serveren, hvor IMAP vil synkronisere server og klienter.