Avatar billede dlrma_ Nybegynder
20. august 2014 - 10:04 Der er 6 kommentarer

Hjælp til fejl i java.

Hej.
Jeg har et problem med java. Jeg kan ikke komme på nogle sider hvor java bruges. hver gang java loader op får jeg et popup vindue der siger: Application Blocked for Security. Failed to validate certificate. The application will not be executed. Efter følgene står der bare error, click for details. Jeg har søgt og søgt på nettet og har fundet en som vidst nok gav det rigtige svar. Problemet er at svaret er på engelsk, som jeg godt forstår men kan simpelthen ikke forstå det alligvel. Har ledt efter den fil han snakker om, men uden hjælp. Der står:

Its is possible that the old version of ILOM you are using is using a MD2 algorithm. This weak algorithm is rejected by default on newer versions of the JVM.
You can edit the java.security file and comment out the line

jdk.certpath.disabledAlgorithms=MD2

Comment it out by adding a #.
This file can found in the directory that contains the jre installation at lib/security/java.security. For a Windows machine jre directory should be located in the Program Files folder.

Håber virkelig der er hjælp at hente! Det er rigtig træls det ikke virker. På forhånd tak.
Mvh Daniel.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. august 2014 - 10:17 #1
Prøv at rense din PC. med ADWCleaner hent denne vejledning der er et link i toppen hvorfra du kan  hente programmet!
http://gratisupload.dk/vis/712017
Avatar billede dlrma_ Nybegynder
20. august 2014 - 10:43 #2
Det har jeg prøvet nu, og det virker fortsat stadig ikke. Nogle der kan hjælpe mig? Evt. med at forklare mig i punkt og prikker hvad der står i den engelske tekst jeg skrev i mit første indlæg? Tror det er svaret/ løsningen på problemet. Ellers kom frisk med andre bud ? Tak
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2014 - 10:44 #3
32-bit java
mappen C:\Program Files (x86)\Java\jre7\lib\security
du skal så åbne filen java.security (fx med notesblok)
og næsten ned til bunden, hvor du finder linjen
jdk.certpath.disabledAlgorithms=MD2, RSA keySize < 1024
sæt en # i starten af linjen, og gen filen.

64-bit java
mappen C:\Program Files\Java\jre7\lib\security
og resten er magen til.

i stifinder hedder "Program Files"  bare Programmer.
Avatar billede dlrma_ Nybegynder
20. august 2014 - 10:58 #4
Hmmm ja.. Er inde i filen og har åbnet med notesblok. Har fundet linjen, men forstår ikke hvor jeg skal sætte den #? Og er det kun den stjerne jeg skal sætte? Er det i starten af linjen jeg skal sætte den, altså lige efter det forige punktum før linjen? Og ikke mindst hvor og hvordan jeg skal gemme filen og som hvilken slags fil skal den gemmes? beklager jeg ikke er helt så skarp til det her men håber du vil hjælpe mig.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2014 - 11:05 #5
Linjen
dk.certpath.disabledAlgorithms=MD2, RSA keySize < 1024
Skal bagefter se ud som
#dk.certpath.disabledAlgorithms=MD2, RSA keySize < 1024

Og du skal gemme filen med samme navn (overskriv). Tjek lige, at notesblok ikke har sat et .txt efter - så virker rettelsen ikke med mindre du sletter den oprindelige fil, og omdøber den nye, så .txt fjernes
Avatar billede dlrma_ Nybegynder
30. december 2014 - 12:09 #6
Var nødt til at gendanne computeren, det var det eneste der virkede, og det har virket upåklageligt siden! :-) Tak for hjælpen ellers.!