Avatar billede larsviggo Nybegynder
20. august 2014 - 15:41 Der er 9 kommentarer

ask søgemaskine

hvordan slipper man af med ASK søgemaskine på min pc og andet der ved en fejl er kommet ind via opdatering
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2014 - 16:16 #1
Hej og velkommen til.
AdwCleaner bør tage den, men for en sikkerheds skyld, så kør hele pakken her:

Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2014 - 16:18 #2
De tre programmer her supplerer hinanden fint til normal brug, så jeg anbeflaer man bruger dem et par gange om måneden. Husk at opdatere Malwarebytes før du scanner med den. Brug den i den frie udgave hvis du ikke vil købe den.
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2014 - 16:47 #3
Du kan se frem til, at vi i dk bliver fri for java, og dermed en af de meget store syndere i vedhæftet slam. Oracle er et svinsk firma!
Avatar billede jensenjs Juniormester
20. august 2014 - 17:27 #4
Som Claes57 skriver Java

Indtil vi får en java fri NemID så har vi desværre brug for Java, og lad for guds skyld ikke Java selv bestemme om der skal opdateres, søg og vælg selv hvornår du vil opdaterer.

OG HUSK at den IKKE MÅ lave en standard installation, så kommer ASK med.

Lav en valgfri installation, fravælg alt du ikke vil have med.
Avatar billede 220661 Ekspert
20. august 2014 - 20:09 #5
Jeg synes generelt når man henter software fra nettet, at man skal passe på. Kan man vælge brugerdefineret installation bør men gøre det hver gang. Her kan man hvis man kigger ordentligt efter få installeret det man har bedt om.
Flash Player fra Adobe får man jo også et program med ned hvis man ikke passer på (MCAffe Security Scan Plus). Og det ønsker vel de færreste at det kommer med.
Og med flere programmer (bla. Avast) får man tilbud om at installere Google Crome. Det synes jeg heller ikke er så smart, hvis man ikke ønsker at bruge denne browser.
Avatar billede jensenjs Juniormester
20. august 2014 - 22:43 #6
#5
Jeps man skal være på hele tiden, jeg med mine 36+ års erfaring hoppede selv i med begge ben forleden dag, på grund af utålmodighed og sjusk.
Jeg var ved at installerer flere programmer.
Da jeg installerede Virtual box(mener jeg det var) fik jeg installeret Google Chrome, kun fordi jeg var utålmodig.

Det betød dog ikke så meget da det vat et af de programmer jeg alligevel skulle installere.

Så den gamle rotte lader sig også snyde på grund af sjusk :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2014 - 18:27 #8
Har du kommet i gennem #1 larsviggo?