Avatar billede scholes Mester
20. august 2014 - 16:25 Der er 4 kommentarer

Synkronisere Google Kalender med Microsoft Outlook 2013

Jeg har en arbejds email hvor jeg bruger Outlook 2013.
Jeg vil gerne synkronisere denne med en Google kalender, så alle i husstanden kan følge samme kalender.

Det var tidligere fungeret for mig, men efter jeg skiftede til Outlook 2013 virker det ikke mere.

Hvad skal jeg gøre for at få det til at virke?
Avatar billede conz Juniormester
20. august 2014 - 18:13 #1
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. august 2014 - 19:30 #2
Google er i fuld gang med at lukke ned for det API, der bredt har været brugt til synkronisering mellem outlook og Google Calendar.

Derfor vil et hav af de løsninger du læser om, ikke virke længere.

Officielt er det vist først pr. 17/10 de lukker helt af, men jeg ved der er mange der allerede nu har problemer.

Derfor søgte jeg også en ny løsning, da jeg fik ny arbejds PC for 2 måneder siden, og faldt over http://www.fieldstonsoftware.com/software/gsyncit4/

I deres nyeste version 4, har de selv lavet en løsning der virker. Jeg købte købeudgaven efter 3 dage, da det fungerede helt som det skulle mellem min Google kalender og outlook 2013. Jeg bruger kun 1-vejs sync (outlook til GCal).

I tilgift kan den synkronisere kontakter, noter med mere, og oven i købet er der også support for sync med et væld af andre programmer. Det har jeg dog ikke testet, da jeg ikke har behovet.

Og der er et væld af muligheder for, præcis hvad der skal synkroniseres (vil du eks. have mødealarmer med? - kategorier? o.s.v.).

Så kan jeg vist ikke finde ud af at reklamere mere :-) - jeg fandt løsningen via https://productforums.google.com/forum/#!topic/calendar/Xdzc6hLpz40%5B1-25-false%5D hvor der også nævnes et hav af andre løsninger - har du lyst kan du jo kigge videre der, men vær opmærksom på at de fleste produkter som sagt bruger Googles snart lukkede API.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
20. august 2014 - 19:36 #3
Update - jeg læste lige nærmere på det link, der er lagt i #1 - det er et rigtig fint sted at starte, for ting er beskrevet mere overskueligt end det link jeg har lagt til Google Forums. Og Gsync er sørme også nævnt.
Avatar billede conz Juniormester
20. august 2014 - 21:46 #4
##2,3
Google har lukket ned for Exchange ActiveSync, da det er et proprietær teknologi fra Microsoft. Google annoncerede dette for 2,5 år siden, og det er trådt i kraft her 1. august i år.

Det er erstattet er IMAP, CalDAV og CardDAV for hhv. mails, kalender og kontakter.

CalDAV er det vi er interesseret i her, og det er implementeret med iCal formatet. Det er det, der bliver gjort brug af, i det link jeg postede i #1.

Hvis scholes dog har en Google Apps konto (enten som Business, Education eller Government), så kan han stadig bruge Google Sync.

Alternativt, så kunne man sagtens prøve nogle af de andre alternativer som #2 nævner. Fx ser gSyncit ud til at være et rigtigt fornuftigt sted at starte.