Avatar billede Hhan Nybegynder
20. august 2014 - 18:35 Der er 9 kommentarer

Smadret skærm og opstart af pc

Skærmen på min HP Probook er blevet smadret, fordi der er faldet noget ned og ødelagt skærmen, men selve desktoppen ser ikke ud til at være synligt beskadiget.

Dog lyser knappen ved F8 tasten, er der nogen som ved, hvad det betyder? Jeg kan nemlig ikke umiddelbart slukke lampen, men selve desktoppen lyder til at starte op almindeligt uden billede på skærmen, som er ødelagt.

Når jeg forsøger at tilslutte en ekstern skærm, får den ikke noget signal. Omvendt har jeg heller ikke gjort noget/trykket på nogle knapper for at få den til at virke. Burde jeg det ?

Kan jeg gøre noget for at få Windows til at starte op ? Således jeg kan få afklaret, hvorvidt selve desktoppen er beskadiget. Forslag modtages ?
Avatar billede poko1 Ekspert
20. august 2014 - 19:18 #1
Prøv Fn+F4 Måske eller Prøv dig frem med Fn+ en anden kombination
Avatar billede claes57 Ekspert
20. august 2014 - 19:21 #2
se på dine taster - en af dem (f1-f12) har et par skærme på. Brug Fn + den tast når maskinen er startet, og så skulle ekstern skærm gerne få signal.
Avatar billede poko1 Ekspert
20. august 2014 - 20:18 #3
Jeg har lige været på lageret og kigge En HP Envy 10"
På et tastatur fra en 17,3"HP også Fn+F4
Avatar billede Hhan Nybegynder
21. august 2014 - 21:32 #4
#claes57 Tak for input.

#poko1  Det var også fn+F4 tasten på min computer.

Jeg konstaterede, at selve computeren ikke fejler noget, det er alene skærmen, som har fået et klask, hvilket selvfølgelig også er alvorligt nok.

Er der nogen som ved, hvorvidt det er let og skifte en skærm selv ? samt hvormange dele en skærm reelt består af ?

I min ikke-itverden er dels det sorte yderplastik beskadiget, inderglasset samt det som er imellem glas og og yderplastikken beskadiget, hvor der er blevet "mønster" istedet for en ensfarvet skærm.

Hvad plejer man og skifte og hvor købes det billigst ? Input søges. Min skærm er en 17,3" HP.
Avatar billede poko1 Ekspert
21. august 2014 - 22:03 #5
Det er ikke særligt svært den nemmeste vejledning finder du på YouTube  der går et multistik i venstre sid og de 2 tynde til Wireless i højre side do skal Kun have de øverste dæksler af.
Jeg har godt nok et par skærme til 17,3" HP på lager bor i SDR Jylland
Avatar billede Hhan Nybegynder
22. august 2014 - 00:10 #6
Min computer er en HP Probook 470 G1, kan vel ikke være så heldig, at du har en sådan. I såfald hvad skal du have for din skærm?
Avatar billede Hhan Nybegynder
22. august 2014 - 02:00 #7
Som jeg selv kan google mig frem til, er det følgende reservedele 723639-001 og 723643-001 som jeg mangler.
Avatar billede poko1 Ekspert
22. august 2014 - 12:24 #8
Avatar billede Sommer2014 Nybegynder
22. august 2014 - 13:11 #9
Tak for svaret, jeg prøver lige at kigge på dem.