Avatar billede Jannickhess Professor
20. august 2014 - 22:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

1 KWh Time incl alt hos dong hvad koster det

Jeg syntes, ikke jeg lige kan finde svaret inde på deres hjemmeside.

Da jeg syntes, jeg bruger rimeligt meget strøm
535 KWH på 79 dage =  6,77 kwh pr døgn

Jeg bruger kun Sparerpærer, vasker dog tøj 3 x om ugen

Nogle råd til hvordan jeg kan spare strøm
Da jeg syntes jeg er oppe i den dyre ende

Dem der bor i samme omr bruger mellem 98 kwh på 79 dage
og så mig 535 kwh på også 79 dage..

Jeg slukker da pcen når den ikke bruges.
Men ellers er det meste på Standbye.

Har da ellers købt et nyt KØL/frys der bruger mindre strøm
Min vaskemaskine bruger 1,03 kwh pr vask det er da rimeligt nok - den er dog 12 år gammel har jeg fået at vide af producenten..

JH
Avatar billede keysersoze Guru
20. august 2014 - 23:05 #1
Der er mere end ét produkt så én pris er svær at komme med - men med afgifter, distribution osv ligger prisen nok på ca 240 øre pr kwh. Se evt elpristavlen.dk.

98 kwh på 79 dage lyder i mine øre ret usandsynligt, det skulle være hvis man hverken benytter computer, tv og lignende - selv bruger vi (to voksne + en lille) 2000-2500 kwh på et år, altså ca det samme som dig, og det endda uden vaskemaskine.

Der plejer at være noget at spare ved at slippe for standby, altså ved at slukke på kontakten, og nogle har også en masse mindre apparater de "glemmer" i beregningen, fx ur, clockradio, opladning af mobil/tablet osv. Hvis du vil på jagt efter syndere så køb en elmåler (kan måske også lånes hos dit elselskab) - det er en dims du sætter mellem stikkontakt og dine strømslugere og som så fortæller hvor meget det reelt koster.
Avatar billede Jannickhess Professor
21. august 2014 - 23:24 #2
1000 Tak for dit svar
Det kan jeg godt bruge

Læg et svar for point.

JH
Avatar billede keysersoze Guru
22. august 2014 - 09:54 #3
svar
Avatar billede Jannickhess Professor
05. september 2014 - 01:47 #4
Den person der kun har brugt 97 kwh ejer kun et køl /frys skab lige nu.

Og så lidt lamper, så det er ikke ret umuligt i den situtation.

Jeg giver dig point efter dette.

JH