Avatar billede oppes Seniormester
21. august 2014 - 01:17 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Backup , hele drev, gratisprogram?

i øjeblikket kører jeg med win vista på en gammelt Pc fordi min Win 7 komputer er helt sort efter tårdenvejr, venterr svar fra forsikringsselskap.
Nu vil jeg gerne tage online backup af hele c:drev altså lave en en tro kopi af drevet, er der en gratis program som er til at forstå at bruge.Og er der så alt med i kopien?
21. august 2014 - 07:30 #1
PS: For ta 'spare' lidt på BackUp data, så kør en DISKOPRYDNING / "RYD OP I SYSTEMFILERNE" først ...

Samt Opret et frisk SYSTEMGENDANNELSESPUNKT

Slet gamle SYSTEMGENDANNELSESPUNKTER (CCleaner - værktøjer - ...)

Hent og instalér CCleaner www.ccleaner.com/ + www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
www.alt-til-windows.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

--

Jeg har oplevet systemer som får hele GB 'foræret' på en måde ...
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2014 - 08:46 #2
du skal ikke gøre det online (du kan ikke hente det ned før du har en kørende maskine) - men lave et image på en ekstern disk hjemme. Og husk også at du i image-programmet laver en boot-cd, så du kan indlæse image igen uden at harddisken fungerer.
Helt gratis http://www.macrium.com/reflectfree.aspx
Avatar billede oppes Seniormester
22. august 2014 - 00:17 #3
Altså , jeg mener at tage backup fra denne gamle PC med vista så har jeg hvertfall nogle data som jeg kan bruge hvis denne maskin skulle gå sort på samme måde.Det var skam at garanti er udläbet for nogle få måneder siden og forsikrings selkapet er laaaaaaangsom som bare fan og intet er afgjort endnu. hos Medion sade en frisk stemme til mig at desvörre er garanti udläbet men han ville tro at motherkort er kaput. Det koster 350 kr at sende til deres eget vörksted for bare at tjekke for meget det kommer til at koste at reparere. Den er 3 år 6 måneder gamle.

Men så til det defekte komputer med win 7; kan jeg tage den harddisk ud og installere den til den gamle maskin med vista og så se filerne derfra .
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2014 - 06:11 #4
Den lette måde mht backup er at sætte din email (hvis du ikke kører via browser) til en imap-konto. Så ligger mails også på server. Og data i øvrigt kan du have i skyen og lokalt med Google drev eller onedrive/skydrive. Så er det bare at logge ind på en ny maskine, og der er adgang til data.
Sæt den gamle disk i http://goo.gl/4qjnv så kan du fra anden maskine tilgå den via usb/stifinder uden problemer.
Avatar billede oppes Seniormester
29. august 2014 - 17:11 #5
clöes57: hvad er forskel med de to kabinetter ellers udover at den ene koster 299 kr. og den anden 99 kr.
Avatar billede claes57 Ekspert
29. august 2014 - 17:44 #6
Den billige er kun til 2,5" og den kan du senere bruge til backup. Skal åbnes og disk monteres.
Den dyre kan klare disk fra pc og bærbare, og er praktisk hvis du forventer at komme ud for dette (eller hjælper venner) flere gange. Og den er lettere at bruge, da disk lige poppes i.
Avatar billede oppes Seniormester
02. september 2014 - 16:01 #7
ok, jeg tror at jeg bruger skydrive istedet.
Avatar billede oppes Seniormester
10. september 2014 - 21:03 #8
Send svar
Avatar billede oppes Seniormester
10. september 2014 - 21:09 #9
forsikringsselskap vil nu sende mig 3500kr. og så er sagen afsluttet det vil jeg ta imod, fordi der ellers går måske en måned til føre den er repareret.
så tak begge to.
Avatar billede oppes Seniormester
25. september 2014 - 00:38 #10
alle svarerne var nyttige vinks. Tak . Vil ingen ha poæng?
Avatar billede oppes Seniormester
01. oktober 2014 - 13:57 #11
svar
Avatar billede oppes Seniormester
01. oktober 2014 - 13:58 #12
ok