Avatar billede annehk Nybegynder
21. august 2014 - 09:15 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til pdf-fil!

Jeg sidder med en pdf-fil, som er et scannet billede af en tekst.
Skal bruge det til læsning på min uddannelse.

Men jeg kan ikke markere, overstrege eller søge i dokumentet, hvilket gør det forfærdelig svært at bruge det opgave skrivning.

Er der nogen af jer der ved hvordan man kan konventerne det eller andet, så det kan registrere ordene?

Anne
Avatar billede poko1 Ekspert
21. august 2014 - 09:36 #1
Hvis du har en printer med scanner og et OCR program kan du overføre det til et Word dokument
Avatar billede Martin-Rene Nybegynder
21. august 2014 - 10:05 #2
Du kan også prøve http://www.onlineocr.net/
Jeg har ikke selv brugt dem, så jeg ved ikke om det fungerer.
Avatar billede annehk Nybegynder
21. august 2014 - 11:30 #3
Vi får dokumentet elektronisk fra skolen, men mener du så at jeg kan printe det ud og så scanne det ind igen?
Jeg har ikke noget OCR program, hvilket er bedst, evt. nogle gratis?
Avatar billede annehk Nybegynder
21. august 2014 - 11:31 #4
Det virker desværre ikke for mig, der ender ikke med at komme noget tekst /:
Avatar billede E-Gon Nybegynder
21. august 2014 - 11:42 #5
Hej Anne

Har du prøvet at åbne den med word

Egon
Avatar billede annehk Nybegynder
21. august 2014 - 13:36 #6
Det kan man desværre ikke /:
Avatar billede Antlars Novice
21. august 2014 - 15:19 #7
Hvad med denne her:
PDFxChange
▪ Skriv i, tegn i og udfyld dine PDF'er på skærmen.

Det er et program som skolekonsulenterne åbenbart bruger.

http://www.skolekonsulenterne.dk/Infoweb/Indhold/IT/Alle/PDFxChange%20-%20skriv%20i%20dine%20PDF-filer%20-%20skolekonsulenterne.pdf
Avatar billede poko1 Ekspert
21. august 2014 - 15:58 #8
Er lige kommet hjem og ser du ikke har fået løst dit problem måske du kan bruge værktøj som på billedet!
Sæt mærke ved markerings værktøj?
http://gratisupload.dk/vis_billede/713507/
Avatar billede jensenjs Juniormester
21. august 2014 - 17:14 #9
Jeg har ikke selv prøvet dette men du kan måske bruge det.

http://www.onlineocr.net/

Det skulle ocr skanne et pdf billede dokument til en word fil

Det understøtter Dansk
Avatar billede falster Ekspert
23. august 2014 - 11:15 #10
Når pdf'en er fremstillet af et billede, kan du rigtig nok ikke anvende de kommentarværktøjer i Adobe Reader (XI), som oprerer på tekst.

Men det nederste sæt, hvor man også kan tegne, skulle kunne anvendes.
Avatar billede annehk Nybegynder
06. september 2014 - 15:52 #11
Hej alle, tak for jeres svar.

Af en eller anden grund, som jeg stadig ikke forstår, så dukkede der pludselig en ny "bjælke" op, som hedder "Create". Her har jeg mulighed for at gøre de ting jeg gerne ville, men har absolut ingen ide om hvad jeg gjorder for at få det frem. (: