Avatar billede kimlarsen Praktikant
21. august 2014 - 10:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Overlay ved mouse over ?

Hej

Jeg har en masse små forskellige billeder i 200x200px, hvor jeg gerne vil have en tekst på flere linier, til at rulle ned når folk køre deres mus hen over !

Syntes jeg har ledt og ledt, både her på Experten og via Google efter en ide til hvordan jeg kommer videre. Men har endnu ikke fundet de vise sten !

Nogle som vil hjælpe mig ?

Kim
Avatar billede Slettet bruger
21. august 2014 - 11:29 #1
Hej Kim

Det skulle være til at klare rimelig hurtigt tænker jeg, har du noget kode jeg kan arbejde med eller skal jeg lave et eksempel og beskrive hvad jeg har gjort for at du kan gøre det efter selv?

Vh
Ole Jørgensen
Avatar billede kimlarsen Praktikant
21. august 2014 - 15:52 #2
Hej Ole

Jeg har ikke nogen kode i forvejen, men kan det hjælpe at vide det så skal det bruges i wordpress, hvor jeg så regner med at kan sætte det ind som html kode.

Forstiller mig at der også skal bruges noget css. Eller er jeg helt galt i byen her ?

Kim
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2014 - 15:53 #3
Hej Kim

Det kan godt laves med HTML & CSS, men så vil det ikke virke i IE9 og ned hvis det skal bevæge sig, dog vil man kunne have en fallback så den bare viser teksten på ældre browsere.
Jeg kan sætte det op på Codepen, så kan du se det der, vil det være en idé?

Vh
Ole Jørgensen
Avatar billede kimlarsen Praktikant
24. august 2014 - 22:48 #4
Jeg har ikke speciel præference for om det skal være i html eller andet.

Jeg vil bare gerne lære hvordan jeg kan lave det :-)

Kender ikke codepen, men lav det bare der - så kikker jeg på det og håber jeg må spørge hvis jeg bliver for forvirret :-)

Kim
Avatar billede kimlarsen Praktikant
24. august 2014 - 22:52 #5
Kikkede lige lidt på Codepen

Og denne her er ret tæt på mit ønske : http://codepen.io/FWeinb/pen/GrpqB

Vil bare gerne have et billed uden hoved og ved hover, mulighed for flere liniers tekst !
Avatar billede kimlarsen Praktikant
12. juni 2015 - 09:02 #6
-