Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
21. august 2014 - 11:50 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

VBA til excel - slet række hvis 2 tal værdier er identiske

Hej

Jeg har en lille vba opave til jer nørder.

jeg har et excel ark hvor kolonne A har nogle værdier der optræder 2 gange eller flere. Jeg vil gerene have excel til at finde gentagene værdier i kolonne A og så slette de rækker som alle har samme værdi i kolonne A. Så der kun er en af de identiske tal tilbage

Eksempel nedenfor
    A  B  C
1  22  1  11
2  22  21  44
3  33  4  65
4  45  32  165
5  44  34  1
6  22  23  654

Som det ses er række 1,2,6 identiske i kolonne A. hvordan laver jeg en VBA der identificere at 1,2,6 og dernæst sletter 2 af rækkerne, hvilke 2 er ligemeget. Der skal bare være en række tilbage hvor der i kolonne A står 22. således at mit output bliver:
Eksempel nedenfor
    A  B  C
1  22  1  11
2  33  4  65
3  45  32  165
4  44  34  1

Håber en kan hjælpe
Avatar billede tjp Mester
21. august 2014 - 12:27 #1
Prøv med:

Sub FjernDubletterIFørsteKolonne()
    Columns("A:C").Select
    Selection.RemoveDuplicates Columns:=1, Header:=xlNo
    Cells(1, 1).Select
End Sub
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
21. august 2014 - 15:52 #2
tak for dit svar det virker perfekt. Der er dog et men. I hver line er der også et billed. Dette bliver ikke slettet sammen med linjen kan det skrives ind i i vba'en. billedet er i kolonne B
Avatar billede tjp Mester
22. august 2014 - 13:51 #3
Det var da irriterende.. Hvor lander billede når linjen det hører til slettes? Har nok først excel ved hånden på mandag..
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
22. august 2014 - 14:25 #4
De skifter ikke placering. så hvis rækker 3 bliver slettet forbilver billedet i den ny række 3 men det billede der så var i række 4 hopper jo op og bliver til række 3. Dermed 2 billeder i samme række
Avatar billede Simonjulandreasen Nybegynder
07. oktober 2014 - 14:24 #5
lukket