Avatar billede came99 Nybegynder
21. august 2014 - 17:32 Der er 5 kommentarer

Strømforsynie Android stick via "egen" USB HUB

Jeg har købt en Android stick som sættes direkte til fjernsynets hdmi stik. DET er smart.
Jeg har nu købt en USB HUB med strømforsyning og agter at bruge den både som strømforsyning OG USB HUB til dimsen.

Kan man godt strømforsyne en dims med dens "egen" USB HUB? Eller risikerer jeg at universet imploderer?
Avatar billede came99 Nybegynder
21. august 2014 - 17:33 #1
Der fulgte selvsagt en USB oplader med, men jeg håber at jeg kan bruge USB-huben i stedet, samtidig med at den fungerer som almindelig hub
Avatar billede claes57 Ekspert
21. august 2014 - 17:58 #2
de fleste usb-hub (og pc-udgange) leverer 500mAmp mens strømforsyningerne leverer 1Amp (det dobbelte). Så der er næppe strøm nok via hub.
Asus har en Ai Charger (software-driver) der giver pc et boost ud på usb, så de kan give usb-dimser 1Amp. Men det hjælper ikke på din hub.
Avatar billede came99 Nybegynder
21. august 2014 - 21:43 #3
Ok.. Jeg kan tilmed se at den strømforsyning som fulgte med er på 2000 milliampere.
Ville der teoretisk være noget i vejen (hvis strømmen var tilstrækkelig) i at lade den samme usb hub fungere som både strømforsyning og hub for dimsen?

Skriv som svar, så jeg k an komme af med nogle point.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2014 - 06:16 #4
Det kunne måske virke. Min dims har en usb specifikt til strøm, og en til tastatur. Jf vejledning skal tastatur sidde direkte (ingen hub) hos mig med se i din vejledning.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2014 - 06:17 #5
Og bare luk selv, jeg har point nok.