Avatar billede DenZerDk Nybegynder
21. august 2014 - 19:23 Der er 9 kommentarer

PC crasher

Hej
Min pc siger command interactiv crached og jeg kan ikke Google eller følge links,mine mail viser heller ikke billeder mere. Hva faen er der lige sket og kan jeg selv gøre noget.
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2014 - 14:40 #1
Hej og velkommen til.
Du skal lige oplyse hvilket system du bruger og med hvilken browser du har problemet.
Er problemet opstået pludseligt? Evt lige efter den 12 august hvor der er kommet opdateringer til Windows?
Avatar billede DenZerDk Nybegynder
22. august 2014 - 16:03 #2
Hej og mange tak.

Det er sket på en bærebar, med Windows 8 Pro, Explorer og det skete i forgårs :-)
Avatar billede DenZerDk Nybegynder
22. august 2014 - 16:31 #3
Hej og mange tak.

Det er sket på en bærebar, med Windows 8 Pro, Explorer og det skete i forgårs :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2014 - 17:45 #4
Ok.Da du er ny her får du lige en vejledning. Du skal som spørger normalt ikke lægge indlæg som svar, da det er disse der kan lukke tråden, og derfor normalt er dem der hjælper som der lægger disse.

Har du prøvet at systemgendanne til da det virkede
Avatar billede DenZerDk Nybegynder
22. august 2014 - 17:56 #5
Okay, så gør jeg ikke det igen :)

Nej det har jeg ikke, hvordan gør du det ?? Og hvad hvis det er en opdatering, skal jeg så lade være med at auto opdatere igen ??
Avatar billede 220661 Ekspert
22. august 2014 - 18:09 #6
Hvis du går i søgefeltet og skriver systemgendannelse skulle du få mulighed for det. Den vil måske så skrive opret et systemgendannelsespunkt som forslag. men inde i dialogboksen kan du vælge at starte systemgendannelse og gå nogle dage tilbage så du kan se om det løser dit problem.
Avatar billede DenZerDk Nybegynder
22. august 2014 - 18:13 #7
Mange tak, det vil jeg prøve når jeg kommer hjem imorgen :-)
Avatar billede DenZerDk Nybegynder
23. august 2014 - 16:51 #8
Hej igen.

Min PC siger at "Der er ikke oprettet nogen gendannelsespunkter på computerens systemdrev. Hvis du vil oprette et gendannelsespunkt skal du åbne systembeskyttelse".

Hvad skal jeg så gøre ??

Mvh. Dennis
Avatar billede 220661 Ekspert
24. august 2014 - 12:35 #9
Så er den mulighed desværre ikke til stede :-(

Fra anden pc hent følgende programmer og installer på syg pc:

Hent og instalér CCleaner  https://www.piriform.com/ccleaner
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php
http://www.eksperten.dk/guide/1605

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.

Hvis dette ikke løser op fpr det, ser jeg ikke andre muligheder end at gendanne til fabriksindsilliger som da den var ny,
Her skal man huske at tage backup af personlige filer og mail, hvis de ligger internt på computeren. husk også adgangskoder og fortrukne fra browserne.

Men prøv ovenstående først.