Avatar billede cyperbent Mester
22. august 2014 - 00:13 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

USB stick på Blu Ray /DVD afspillere

Jeg vil gerne vide, hvilket filformat en DVD/ Blu Ray afspiller kan afspille en film i som er gemt på en USB stick?

Jeg har når jeg har haft gemt en film på en USB stick oplevet at min  Blu Ray/DVD afspiller ikke understøtter det format som selve filmen er gemt under.

Nogel som har et muligt bud på, hvordan man evt kan omkonverterer et format så det kan afspilles på en Blu Ray/DVD afspiller?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. august 2014 - 08:56 #1
Kommer jo an på hvilken bluray afspiller du har..
Avatar billede eurositi Ekspert
22. august 2014 - 10:15 #2
Helt enig med #1. Der kan reelt ikke siges noget generelt om formatunderstøttelse - ud over at "kendte mærkevarer" ofte har dårligere formatunderstøttelse end de billigere modeller.

Husk også på, at filformatet (f.eks. WMV, AVI, MP4 eller MKV) kan indeholde video- og lydspor, som kan være komprimeret med forskellige typer/versioner af codecs, som næppe alle er understøttet af en tilfældig blu-ray afspiller.

De fleste videoer i dag er komprimeret med H.264 codec'et, men selv inden for dette codec findes flere forskellige kodningsprofiler (fra baseline til high profile m.m.).

Du kan se, hvilken videotype og lydtype, som ligger i dine videofiler, hvis du afspiller filen med VLC og klikker på "Codec settings" i VLC's topmenu.

Hvis du selv laver backup af dine DVD'er og Blu-rays, bør du gemme dem som H.264 video med enten originallyd (DTS) eller AC3 (surround) eller AAC (alm stereo) afhængigt af dit lyd-setup.
Du bør gemme videoerne i enten MKV (bedst) eller MP4/M4V filformat (bedst hardwareunderstøttet).
Avatar billede cyperbent Mester
22. august 2014 - 13:15 #3
Det er en SOny Blu Ray afspiller BDP S373
Avatar billede Blueeyez Mester
22. august 2014 - 13:43 #4
Håber jeg læser forkert. Den æder kun mpeg-1 og i wav format (sonys hjemmeside virker ikke så godt på iphone, så fandt info på cnet.. Håber dog jeg tager fejl)
Avatar billede cyperbent Mester
22. august 2014 - 13:56 #5
Ok. Ved du om man kan konvertere f.eks ISO til MPEG-1?
Avatar billede Blueeyez Mester
22. august 2014 - 14:19 #6
En normal dvd er mpeg2 og i dag bruger vi mpeg4 (det er den nyeste version)

Men mit bedste råd er at du tester det, for synes det er meget dårligt hvis de kun har mpeg1

Programmet makemkv kan lave dine dvder og film på harddisk om til .mkv format prøv og se om dvden vil acceptere dette..
Avatar billede cyperbent Mester
22. august 2014 - 15:59 #7
tak for svaret. det program vil jeg bruge
Avatar billede Blueeyez Mester
22. august 2014 - 16:25 #8
Test og meld retur.

Du bedes iøvrigt ikke smide et svar, medmindre du selv kom med en løsning på dit problem ;-)
Avatar billede cyperbent Mester
06. september 2014 - 23:04 #9
Jeg har afprøvet programmet MakeMKV, men det fungerer ikke helt optimalt.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. september 2014 - 01:24 #10
Det må du uddybe :-)
Avatar billede cyperbent Mester
07. september 2014 - 16:49 #11
Programmet kunne ikke konvertere mine videofiler.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. september 2014 - 19:27 #12
Hvilket format er dine videofiler?

Makemkv er blot til at få film og iso ændret til .mkv som er et mere letvægtigt format. Intet indhold bliver ændret..
Avatar billede cyperbent Mester
07. september 2014 - 20:05 #13
De er i ISO format.
Jeg har prøvet og se om jeg kunne omkommet dem, men uden held.
Avatar billede Blueeyez Mester
07. september 2014 - 21:14 #14
Så det du skriver er at makemkv fejler? Eller?

Udpak .iso filen i makemkv vælger du åbn fil/opfn file og vælger den fil den kan åbne i video_ts mappen