Avatar billede hkv Forsker
22. august 2014 - 09:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Modtagelse af mails

Jeg har et domæne ved Unoeuro. Det bruges udelukkende til mailadministration.
Så har jeg en gmail, hvor jeg tilgår mine mails, både på pc, ipad og iphone.
Det fungerer, men mails sendt til mig, er meget langsomme om at komme frem.
Jeg er i tvivl om opsætningen af indgående og udgående servere.
Er nu sat til: både indgående og udgående server: imap.gmail.com
Ville det være anderledes, hvis indgående server blev sat til:
indgående server: mail.mitdomæne.dk
og udgående server til: asmtp.unoeuro.com
På forhånd tak for svar
HKV
Avatar billede Slettet bruger
22. august 2014 - 10:08 #1
Avatar billede hkv Forsker
22. august 2014 - 10:17 #2
Hej gupe.
Tak for din kommentar.
Dette har jeg godt nok læst, men jeg ved ikke om det kun gælder,
når man henter sine mails med f.eks. Outlook, Thunderbird el. lign.
Som jeg skriver, bruger jeg Gmail til dette.
Hvis det så også gælder på Gmail, vil det så få mine mails til at komme frem hurtigere?
Hilsen HKV
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2014 - 11:10 #3
Google: Når du har konfigureret E-mail-hentning, undersøger Google med jævne mellemrum, om du har modtaget nye e-mails på de andre konti.
Så det er bare at vente på, at de vil. I fx thunderbird kan man i indstillinger/konto sætte tid mellem hentninger - men ikke hos google.
Avatar billede hkv Forsker
07. september 2014 - 15:30 #4
Til gupe og claes:
Hvis i ønsker point, så læg lige et svar.

Hilsen HKV
Avatar billede claes57 Ekspert
07. september 2014 - 15:36 #5
Ligemeget for mig... Men tak for buddet.
Avatar billede Slettet bruger
07. september 2014 - 15:47 #6
glad for at hjælpe