Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. august 2014 - 13:29 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opret USB fra gendannelses partition.

Hvordan laver jeg en USB pen med windows fra den gendannelses partition der er på maskinen ?

Jeg har brugt minitool partition for at give drevet et bogstav så jeg kan se drevet.
Der er brugt 9gb og jeg har kun en 8gb USB pen da en normal windows installation kun fylder 2/4gb. Så er lidt i tvivl om det er fordi jeg skal pakke det i en ISO først inden jeg kan lave en USB pen til at gendanne maskinen fra.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2014 - 14:01 #1
i gendannelsespartitionen ligger også alt det slam, der kommer gratis med nye maskiner. Derfor fylder det noget mere.
Anskaf en 16gb usb-stik, lav en iso fra gendannelsespartitionen fx burnaware (husk at den skal være sat til bootbar), og brug samme til at skrive den til usb'en. http://www.burnaware.com/
Jeg har ikke prøvet denne fremgangsmåde - men det burde kunne virke.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
22. august 2014 - 14:47 #2
Jeg er med på at bloatware følger med, men det var egentlig bare for at have muligheden for at gendanne maskinen. Tænker på div. drivere, som er mere eller mindre umulige at downloade.
Hvis jeg komprimere det i en iso burde 16gb da ikke være nødvendigt ?

Snakkede med acer support, da packard bell er blevet til acer. Og deres eneste mulighed var at sende cd'erne til mig, selvom maskinen ikke har noget cd-rom drev, skide smart.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2014 - 15:17 #3
jeg ville nok selv bare lave et image af disken, og så have en usbstik med drivere fra deres supportside. Det skulle være ret enkelt at hente mens maskinen fungerer - på nogle systemer kan man også hente firmaets specialprogrammer til maskinen - det må du se på.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
23. august 2014 - 01:37 #4
Jeg fandt ud af at man kan hente en windows 7 x86 & x64 multidvd ISO ganske gratis fra Microsofts forum.

http://answers.microsoft.com/da-dk/windows/forum/windows_7-files/hvor-downloader-man-windows-7-gratis-n%C3%A5r-man/40a2f6d1-9137-471c-a8e1-97192b7cd4bd?page=1

Fandt også værktøjet rt7lite, Men det blev for vanskeligt med exe filer, og driver zip's som indholdte inf filer til 100 forskellige ting, vidste ikke lige hvad man skulle vælge.
Så lagde bare driverne på usb pennen sammen med systemet. Det må være godt nok.

Men takker for dine inputs. Du må gerne få points :)
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2014 - 07:02 #5
Bare luk selv. Du har haft alt arbejdet.
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
25. august 2014 - 05:32 #6
Det i orden.