Avatar billede Widefelix Novice
22. august 2014 - 13:36 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Skal jeg købe den her pc?

Hej eksperter. Jeg er kommet godt ind i den nye skolereform med flere timer, deriblandt programmering/mediefag som jeg glæder mig meget til starter, skolen vil helst have vi har vores egen computer med, og mangler også en bærbar at tage med ud til venner, da jeg skal bruge den mest til skolebrug googlede jeg lidt hvor meget jeg behøvede at smide efter, folk mener så at til det formål jeg bruger den til er 3000 maks fint at give, som også passer fint med mit budget, de fleste har jeg fundet til 2700, men! De er allesammen med Intel Celeron processor, hvilket ikke har min interesse så meget,da det er endnu dårligere end pentium udgaven som har dårligt ry. Er så faldet lidt for et tilbud DustinHome har, de har en med et Intel 4600 Hd grafikkort hvilket er fint hvis jeg bare skal bruge den i skolen, og også når jeg tager ud til venner så jeg alligevel bare kan spille lidt spil, samtidig har computeren en I3 processor i 4. Generation som skulle være perfekt til skolebrug og også lidt få spil, vil lige høre om det er det værd, da jeg er lige på nippet til at bestille.

Computeren er den her: http://www.dustinhome.dk/product/5010789185/lenovo-essential-b5400-ci3-2-4-4gb-500-15-6-w8/
Avatar billede kaarerysgaard Nybegynder
22. august 2014 - 14:16 #1
Hej widefelix
Det er ikke helt skævt. Har selv haft en Lenovo og været glad for den. Mærket har stadig et godt ry. Efterhånden kan man få en del bærbar for 3.000, men det er selvfølgelig ikke topklasse. Prøv evt at se på denne sammenligningsside på edbpriser.
http://www.edbpriser.dk/Product/Compare.aspx?clist=8491682;8525296;8373764;8718941
Faldt lige over Acer Aspire, som har lidt mere RAM i, men Lenovo kan også opgraderes til 16GB RAM - det ville jeg nok gøre, for det er bedre med en Lenovos i3 processer end Acers Aserie. Måske var det også værd at købe TÆNK på nettet. De har haft flere test af bærbare. Er der en for nylig, kunne det også hjælpe på vej. Håber du kan bruge rådene.
Mvh
Kåre Kildall Rysgaard, datajournalit Analystik.dk
Avatar billede Blueeyez Mester
22. august 2014 - 14:23 #2
Har du tænk dig at spille 7 kabale eller snakker vi rigtige spil?
Avatar billede Widefelix Novice
22. august 2014 - 14:26 #3
Højst sådan noget som Cs:Go og Minecraft, alle de der små grafiklette spil som jeg ved den er stærk nok til, har en 10k stationær til at spille tunge spil på høj grafik derhjemme.
Avatar billede Widefelix Novice
22. august 2014 - 14:27 #4
Kaarerysgaard, ikke et dårligt bud, grafikkortet er sikkert bedre men ved ikke med processoren.
Avatar billede Widefelix Novice
22. august 2014 - 14:36 #5
Har sammenlignet de 2 processore og Intel processoren for 0,4 brdfe score end amd processoren.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. august 2014 - 14:52 #6
Tvivler på du får noget godt ud af de bærbare.. Til skolebrug er de gode nok, men de er discount og er ret sikker på du vil fortryde det ret hurtigt...

Mm-vision G serien
Avatar billede Widefelix Novice
22. august 2014 - 14:57 #7
Problemet er bare jeg ikke har mere end 3000 til rådighed, da jeg næsten lige har købt en dyr stationær for et par måneder siden. Havde jeg 4 eller 5000 havde jeg brugt det på den.
Avatar billede Blueeyez Mester
22. august 2014 - 15:13 #8
Lav et lån hvor du ikke bliver snydt. Afbetal og lev med en bærbar der ikke vil pine dig..
Avatar billede Widefelix Novice
22. august 2014 - 15:42 #9
Har ikke lyst til at lave et lån, vil altid betale mine ting kontant, ham jeg købte min telefon af havde købt den for et halvt år siden med et 12 års rentelån, han solgte den til mig fordi han ikke havde råd til den med alle de penge han skyldte væk. Så nej tak, så hellere spare op et år også få en bedre :) skal også have sat en ekstra harddisk i min stationær og skiftet blæsere mm, så tror jeg lader være med at købe noget i denne omgang, men læg et svar allesammen, så får i point. :)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. august 2014 - 15:57 #10
At andre personer ikke har styr på økonomien betyder jo ikke at du ikke har. Vil dog råde til at have 15 - 20.000 liggende til dårlige tider eller indkøb som er vigtige (fx skole bærbar).

Ikke at pengene skal bruges på 1 gang, da du jo helst skal gå efter og have det nævnte beløb til rådighed hvis det skulle blive nødvendigt..
Avatar billede Widefelix Novice
22. august 2014 - 16:04 #11
Har ikke mere end 3000 jeg må bruge, vi har lige flyttet 7000 fra konfirmation til en anden konto for jeg ikke bruger dem, da jeg er meget glad for at købe forskellige ting til computer men har ikke mere end 3000 jeg kan og må bruge, og er kun 14 år og har intet arbejde da avisomdeling var dødkedeligt og underpriced efter min mening, 40 kr om ugen er min indtægt og ikke mere
Avatar billede Widefelix Novice
22. august 2014 - 16:05 #12
Også har jeg ikke lyst til at betale renter for så bliver det bare endnu mindre jeg kan bruge
Avatar billede Widefelix Novice
22. august 2014 - 16:06 #13
:)
Avatar billede Blueeyez Mester
22. august 2014 - 16:24 #14
Håber du bliver klogere :-) - det handler ikke om at du skal underholdes når du arbejder, men at du skal være beskæftiget og tjene penge.. Og når du har tjent penge nok så må du da godt ha lidt sjov ;-)

Har selv være reklamebud.. 300 husstande og 24 reklamer / aviser (det er lige den værste gang jeg var reklamebud i sin tid, men jeg fik min løn og kondition gratis)... Heldigvis skete det kun 1 gang.. (Kan forestille mig at der var en del reklamebude der brokkede sig)
Avatar billede Widefelix Novice
22. august 2014 - 16:32 #15
Er på jagt efter et bedre job i en databutik i nærheden af mig, men der mangler lige et år endnu :) Nå lukker den nu.