Avatar billede loverduck Nybegynder
22. august 2014 - 14:43 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

forskelligt hotel til mail og Web

Hej Jeg har flere domæner kørende. de fleste hos surftown - Hvilket jeg er meget tilfreds med og et enkelt et andet sted.
Som det er nu kan jeg ikke flytte domænet fra det sted jeg ikke er tilfred med.
Men kan jeg jeg peget min mail adresser over til Surftown og samtid lade websiden så på den gamle adresse.

Altså sådan at side www.xyz.dk er på den gamle plads og mailen anders@xyz.dk er hos surftown.dk

Og ikke mindst hvordan ??
Anders
Avatar billede claes57 Ekspert
22. august 2014 - 16:50 #1
Du kan da sætte den til at blive hentet på Google gmail. Og ellers kan du videresende den til en anden adresse, og i fx thunderbird kan du sætte 'svar til' til den officielle adresse.
Avatar billede loverduck Nybegynder
24. august 2014 - 12:06 #2
Mit problem er at jeg lod mig lokke/overtale til at få min hjemme side hostet et nyt sted - dem som opdaterede siden. tidliger var den hostet hos Dandomain.
Jeg havde et hotel med plads til 15 mail adresser samt websitet.

Det nye sted har så  - for det første en dobbelt så dyr husleje for hosting - det vidste jeg godt, men kun 2 mailadresser - jeg kan så tilkøbe flere for 60-70 kr/ måneden....
Jeg brugte 6-7 adresser. Mest af praktiske hensyn - som f.eks. hvilke afdeling som skulle have mailen.

Jeg har et andet site hos surftown hvor der ubegrænset mailadresser.
Så spørgsmålet er ikke om jeg kan bruge gmail - for det kan jeg nok.
Men mere kan jeg overhovedet flytte pegningen af mails uden også at flyttet min website.

Jeg drømmer om at holde mil mails på surftown og sitet dr hvor det nu er havnet - ihvertfalde det år jeg har betalt for.

Anders
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2014 - 12:51 #3
hvis du har en gmail-adresse, så gå til gmail i din browser. I indstillinger se på 'konti og import' samt 'videresendelse og pop/imap'
Det er de sider, du skal arbejde på - fx feltet 'Send e-mail som' hvor du retter fra gmail til din betalte mail-adresse.
Avatar billede loverduck Nybegynder
07. september 2014 - 12:07 #4
hej
Jeg har fået løst problemet.
Surftown var så venlige at forklare og løse opgaven
Det er noget med MX recorden som skulle rettes til.
Avatar billede loverduck Nybegynder
07. september 2014 - 12:07 #5
løst