Avatar billede kasperlaustsen Nybegynder
22. august 2014 - 18:39 Der er 2 kommentarer

Opsætning af gammel hjemmeside efter skifte af hosting

Hej eksperter

Jeg er kommet i den uheldige situation at den IT-kyndige i vores virksomhed er hoppet ud, og det ikke på en pæn måde.

Derfor blev vi bedt om at flytte vores hjemmeside fra hans hosting, hvilket vi gjorde. - Troede vi. Vi ændrede nemlig DNS'en, fra hans hosting udbyder, til den udbyder vi i sin tid havde købt domænet hos. Men som vi jo fandt ud af, var der ikke nogen hjemmeside da DNS'en blev ændret. Og vi har nu fået fat på den mappe som skulle være selve hjemmesiden, men problemet er så at jeg nu ikke aner hvad jeg skal gøre med den mappe for at få hjemmesiden online på vores domænes adresse?

PS. - hjemmesiden blev sat op i wordpress.

PPS. - Skal jeg købe et webhotel nu for at få det op, eller hvordan?

På forhånd tak

Mvh Kasper Laustsen
Avatar billede Blueeyez Mester
22. august 2014 - 21:10 #1
Ja et webhotel og på det webhotel skal der laves en mysql fil (medmindre i har en backup af den i mappen)
Avatar billede sky Nybegynder
23. august 2014 - 09:01 #2
Hvis I har adgang til back-end af wordpress, kan I eksportere hele webstedet, og så importere til det nye sted. Husk blot at få installeret samme tema, widgets m.v..