Avatar billede h_s Forsker
22. august 2014 - 19:43 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Regulere filter i tabel ved hjælp af værdi i Celle

Hej

Jeg har en tabel hvor jeg i kolonne R har angivet et ugenummer. Jeg skal kun bruge data en uge ad gangen. Værditen står i Celle B21 i Ark Start.
Er der mulighed for at filtret i Tabellen i kolonne R kan rette sig, så filtret viser rækker hvor værdien i kolonne R er den samme som Celle B21 i Ark Start uden at bruge VBA?

På forhånd tak.
Avatar billede bak Seniormester
23. august 2014 - 10:02 #1
Det tror jeg ikke er muligt, men hvis du bruger Excel 2013 kan du indsætte en slicer med ugenumre og bruge den på tabellen. Tabellen vil så automatisk filtrere på det.
Slicer til tabellen kom først med office 2013.
Avatar billede h_s Forsker
23. august 2014 - 10:15 #2
Tænkte det nok. Jeg bruger 2007.
Derfor har jeg også lavet dette spørgsmål, som kunne være en løsning. Her bruges dog vba, som jeg helst ville undgå.
http://www.eksperten.dk/spm/997153

Hvis der er nogen der kan se en løsning, så skriv endelig.
Avatar billede natkatten Mester
23. august 2014 - 10:22 #3
Jeg er rimeligt sikker på, at du ikke kan gøre det uden VBA. Med VBA har jeg lavet et eksempel her:

http://gupl.dk/713536/
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. august 2014 - 15:52 #4
Det kan godt lade sig gøre uden VBA.

http://gupl.dk/713542/
Avatar billede natkatten Mester
23. august 2014 - 16:28 #5
Hmm, ja eller nej afhængigt af, hvordan opgaven forstås (eller defineres).
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
23. august 2014 - 19:30 #6
Ja det kan jeg ikke argumentere imod.
Avatar billede h_s Forsker
23. august 2014 - 20:06 #7
xl-Enthusiast> det er fint ud og gør det jeg har bedt om, men det kræver nok lige jeg for en forklaring på formlen, så jeg kan lave den om til det jeg skal bruge den til:

{=HVIS.FEJL(INDEKS(d;MINDSTE(HVIS(Data!$R$1:$R$24=Start!$B$3;RÆKKE(d)-CELLE("row";d)+1);RÆKKER($1:3)););"")}
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
24. august 2014 - 07:53 #8
Se forklaring i filen.

http://gupl.dk/713558/
Avatar billede h_s Forsker
11. september 2014 - 08:10 #9
xl-enthusiast> smid et svar
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
11. september 2014 - 08:22 #10
Svar.