Avatar billede Mikokrapo Nybegynder
22. august 2014 - 23:15 Der er 1 kommentar

Computer fryser konstant, og har prøvet alt!

Okay så prøver jeg her!

Jeg har en computer som fryser hele tiden, og ved virkelig ikke hvorfor.
Det startede i sommerferien hvor jeg har haft brugt den i ca. 2 uger. Har kunne spille upåklageligt i de 2 uger hvorefter jeg installerede et nyt spil, som desværre er kendt for at være buggy, og pludselig begynder computeren at fryse tilfældigt! jeg genstarter computeren og de første par gange går det fint. Den booter op som den skal og jeg kan fortsætte. efter det er sket et par gange rammer jeg ind i et bootloop, og kan ikke komme ind på mit skrivebord. Dette fortsætter medmindre jeg lader computere stå slukket i ca. 1 time, hvorefter jeg har alt fra 10-30 minutter før den fryser igen.

Til at starte med lyder det som et varmeproblem, så fik en datamatiker til at kigge på den og han testede på RAM, CPU-stress test, og GPU'en. det virkede fint, men han satte alligevel alle fanerne på max. jeg regnede med at det ville løse problemet så efter at have downloadet spillende igen, gik jeg i gang.

problemet startede igen så jeg valgte at vente til vejret var blevet lidt køligere, men dette hjælper heller ikke.

Nu har jeg så prøvet at lave en systemoptimering vi gendannelses menuen (windows 8.1) og den virkede i over 2 timer uden problemer. Nu ville jeg så selv forsøge at finde problemet så jeg undgik at installere windowsopdateringer. installerede Geforce experience plus et spil, opdaterede driverne og... den begyndte at fryse igen. søgte på nettet efter om driverne var kendt for at være dårlige, men ingen virkede til at have problemer, så prøvede at downloade en ældre driver, men dette virker heller ikke... er helt på bar bund nu!

Specs:
Intel i7-4770K processor
Geforce GTX 780 OC Edition (Har ikke ocerclocked den)
AsRock Motherboard
Windows 8.1 pro (64-bit)
8GB RAM
Avatar billede Rune1983 Ekspert
05. september 2014 - 11:21 #1
Bad sectors på harddisken måske. En harddisk med dårlige sektioner er aldrig godt.
Hvis du siger du efter systemgendannelse kørte fint og du så installerede nye ting på den igen efterfølgende. Måske den anvender de dårlige sektioner på harddisken igen til de installerede programmer/spil.
Prøv lav systemgendannelse igen og scan harddisk for fejl.