Avatar billede Elmgreen1 Nybegynder
23. august 2014 - 07:34 Der er 15 kommentarer

Virus i ekstern HD

Hej alle eksperter. Har et ret stort problem, både med min eksterne hd og hvis ikke det bliver fikset også med konen. Sidstnævnte skal jeg nok selv løse men min hd skal jeg nok have hjælp til.
Problemet er at alle, eller de fleste, af de mapper vi havde på den med billeder vi har taget gennem tiderne er blevet lavet om til noget der ligner et billede af en windows 7 "mappe" med navne som IMG_7843.JPG med en lille lås over og når jeg trykker på den står der "location not valid" "filnavn" is not accessible the directory name is invalid.
Har prøvet følgende: en del attrib commands, højreklikket på "mapperne" og fjernet skrivebeskyttet og forsøgt med programmet recuva som ikke gav noget resultat.
Har læst et sted at det godt kan være resultatet af den utålmodighed som rammer en når man skal "safely remove" din harddisk. Har måske/helt sikkert hevet den fra et par gange uden at gøre det som win foreskriver DOOH..
Nu håber jeg der sidder en skarp hjerne derude som lige har den gyldne løsning, ellers modtager jeg gerne bud på hvem der kan fikse et sådant problem i Aalborg området, da harddisken og dens indhold er uerstatteligt. Mange håbefulde hilsner Per Elmgreen
Avatar billede poko1 Ekspert
23. august 2014 - 07:57 #1
Har du prøvet højre klik på billedet åbn med og valgt et billed behandlings program?
http://gratisupload.dk/vis_billede/713534/
Avatar billede Elmgreen1 Nybegynder
23. august 2014 - 08:06 #2
Det mulighed er der desværre ikke :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
23. august 2014 - 10:02 #3
MAn kunne prøve at tilgå mapperne fra en live cd og se om man derved kan se billederne. Der er ingen garanti, men et forsøg værd.
Hirens boot cd har MiniXp der virker som system og kører helt udenom Windows.
http://www.eksperten.dk/guide/1463
Og som tilgift er der masser af programmer på den til alle mulige (og umulige opgaver) for at få filerne til at komme tilbage. Hav en frisk disk du kan komme filerne over på hvis det lykkedes at gendanne dem.
Avatar billede Blueeyez Mester
23. august 2014 - 10:11 #4
Vil nok sige linux ubuntu eller mint er bedre..

Kan vi evt få et skærmbilled og du bør ikke pille yderligere ved filefne
Avatar billede Elmgreen1 Nybegynder
23. august 2014 - 21:15 #5
Avatar billede Elmgreen1 Nybegynder
26. august 2014 - 20:17 #6
ok prøver lige at genoplive spørgsmålet. Er er nogen der kender et firma i Aalborg området der er eksperter i at gendanne data eller fjerne virus. Tror jeg sidder lidt fast i ideer til løsning.??
Avatar billede Blueeyez Mester
26. august 2014 - 20:30 #7
Hvad hvis du vil tilgå filerne fra Linux Ubuntu live dvd? (Kræver ikke installation af Ubuntu)
Avatar billede Elmgreen1 Nybegynder
09. september 2014 - 13:12 #8
har haft harddisken til en WD boks, der kan aflæse/spille filerne på harddisken. Der kan man heller ikke vise billederne. Tror det er fordi jeg har revet lortet fra uden at gøre det "safemode". Nogen der kender nogen som kan fikse det i Aalborg området til en overkommelig pris??
Avatar billede 220661 Ekspert
09. september 2014 - 17:20 #9
Har ikke selv brugt programmet,men har hørt at Testdisk skulle være et godt program til at gendanne filer, hvor filtabellen er gået sig en tur.
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk
Avatar billede Elmgreen1 Nybegynder
10. september 2014 - 09:27 #10
giver det et skud.. Vender tilbage. Kryds fingrene :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
10. september 2014 - 16:14 #11
Det gør jeg :-)
Avatar billede Elmgreen1 Nybegynder
11. september 2014 - 14:29 #12
ok, det virkede ikke, men spændende at se hvad jeg engang havde på min harddisk. Problemet er at filerne stadig er der, så det program du foreslog scanner dem sikkert ikke. Tillad mig at forsøge at forklare igen. Når jeg sætter den omtalte HD til finder jeg den. På den havde jeg en mappe som hed billeder. Går jeg ind i den kan jeg se et fåtal af de billeder jeg havde. Undermapperne i mappen billeder, er alle lavet om til and mappe med et ikon af en lås på, som fylder 0 byte hvis jeg ser i egenskaber. Jeg kan ikke gøre noget med disse mapper. Hverken slette dem eller flytte dem. Se evt screenshots jeg har postet tidligere.. Ved ikke hvad jeg kan gøre herfra.
Avatar billede Elmgreen1 Nybegynder
11. september 2014 - 14:45 #13
har desuden forsøgt at flytte dem til et andet drev ved hjælp af unlocker, men der kunne jeg heller ikke
Avatar billede Elmgreen1 Nybegynder
11. september 2014 - 14:52 #14
desuden. Til blueeyez. Har nu forsøgt med ubuntu cden, Der  kunne jeg heller ikke se billederne. Ved ikke om de er tabt for altid, da de som sagt figurerer med en størrelse på 0 kb :-(
Avatar billede 220661 Ekspert
11. september 2014 - 18:36 #15
Jeg har desværre ikke mere at komme med.