Avatar billede perav Nybegynder
23. august 2014 - 11:47 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lyden forsvandt efter install af nyt grafikkort

Grafikkortet var stået af på en stationær pc, HP A6043.SC så jeg købte et nyt grafikkort (Geforce 210 1 Gb DDR3)PCI Express
Det gik fint med install af dette, men nu virker lyden ikke mere, der var i første omgang et rødt kryds over HT nederst i højre hjørne, og med nogle fiksfakserier forsvandt dette kryds og når jeg testede lyden i Kontrolpanel (Lyd)var der også aktivt ikon for dette, men der kom ingen lyd frem når jeg testede.
Det må jo være det nye grafikkort som laver denne ballade.
Der er flere forskelle på den gamle grafikkort og det nye, bl.a. understøtter det nye HDMI, VGA og DVI, det gamle havde kun S-Video, VGA og DVI.
Kan det skyldes at bundkortet ikke helt understøtter det nye grafikkort? - og hvilket grafikkort skal jeg så vælge?
Det ser ud til at det gamle grafikkort hedder ASUS P381 og det er jo et ældre kort på måske 128 Mb DDR2.
Avatar billede poko1 Ekspert
23. august 2014 - 12:39 #1
Hvilket af Grafikudgangene har du i brug? Hvis HDMI så lukkes der for de Alm lydudgange så skal du prøve at tage lydstik ud
Avatar billede perav Nybegynder
23. august 2014 - 13:01 #2
Der bruges kun alm. VGA
Avatar billede poko1 Ekspert
23. august 2014 - 13:47 #3
Det kan godt være din lyddriver skal overskrives så hent en ny den vil genstarte og installere igen!
http://www.realtek.com.tw/downloads/downloadsView.aspx?Langid=1&PNid=24&PFid=24&Level=4&Conn=3&DownTypeID=3&GetDown=false
Avatar billede perav Nybegynder
23. august 2014 - 13:52 #4
Jeg har prøvet at install Slimdrivers og den hentede også en driver til lyd/medie men det hjalp ikke noget. Det var uændret bagefter. Jeg prøvede også at fjerne HDMI-driveren på Geforce-install. så regnede jeg med at lyddriveren til lydkortet kom tilbage, men det skete ikke.
Avatar billede perav Nybegynder
21. september 2014 - 20:27 #5
Har droppet PC. Send et svar så er der point.
Avatar billede perav Nybegynder
01. november 2014 - 23:28 #6
Svar