Avatar billede bufli Mester
23. august 2014 - 15:34 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Outlook og iPhone i samarbejde. Mails må ikke slettes fra serveren af Outlook

Hej

Jeg har installeret Outlook 2010 på min PC. Jeg ønsker at Outlook og min iPhone arbejder godt sammen, så mails f.eks. ikke slettes fra serveren når Outlook tjekker for nye mails. Derimod vil jeg gerne have det sådan, at mine mails slettes alle steder fra hvis jeg trykker delete, og trash og outbox m.v. må jo også gerne synkroniseres. Outlook skal altså nærmest være et program der blot viser hvad der ligger af mails på serveren. Det er en imap konto (hos one.com)

Kan man det jeg ønsker her? Man kan jo i mailprogrammet der hører med Windows 8, men jeg har lige installeret Windows 7, fordi jeg blev træt af Windows 8.

M.v.h.
Kenneth
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
23. august 2014 - 15:50 #1
skift til Outlook.com
så får du ActiveSync, det andet imap eller pop3 er noget forældet skrammel.
Er det dit eget Domain ved one, så videresend, eller betal for en Exchange løsning
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2014 - 15:55 #2
Måske er imap forældet for nogle - men det virker nu ok på pc og iPad/iPhone mht synkronisering.
Mht outlook.com, så kan man lige så godt bruge gmail.
Avatar billede bufli Mester
23. august 2014 - 16:14 #3
Jonah.hex:
Det er mit eget domæne, så jeg er ikke vild med tanken om at skulle videresende mine mails til en anden konto. En Exchange løsning - det lyder lidt pebret til privat brug i en husstand med 4 personer - mon ikke? :-)

Claes57:
Hvad gør du da siden du skriver det virker for dig?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2014 - 16:28 #4
papirkurv bør ikke indeholde noget vigtigt - så den har jeg aldrig testet på. Sendt post er ikke i synk (men du får jo dine svar retur når modtager svarer). Jeg bruger kun indbakke med undermapper - skulle jeg have brug for at gemme eget svar så kan det ligge der.
Avatar billede bufli Mester
23. august 2014 - 16:36 #5
... men hvordan gør du claes57? Jeg kan ikke se andet end jeg kan opsætte Outlook som "i gamle dage" hvor den sletter indholdet på serveren. Så er det jo lidt træls når jeg kigger på mails i min iPhone - for så er den jo tom. Jeg kan ikke finde noget sted at sætte et flueben i indstillingerne i Outlook for at forhindre at den sletter - og den skulle jo allerhelst synkronisere ordentligt, så jeg f.eks. også kan slette en mail i Outlook og den så forsvinder på mailserveren hos one.com og dermed fra min iPhone også

.... eller er det netop ikke muligt med IMAP?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2014 - 16:46 #6
jeg bruger imap på eget domæne (hos web10) og thunderbird på pc. Og det virker fint sammen med ipad's mail-program sat op på samme måde.
Avatar billede bufli Mester
23. august 2014 - 19:37 #7
Jeg forstod ikke det hele, men er det med Microsoft Outlook?
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2014 - 20:06 #8
Vi har begge (du og jeg) sat mail på pc til imap.
Du har udbyder one.com, jeg har web10
Du bruger outlook 2010, jeg bruger thunderbird (gratis alternativ)
Du har iPhone, jeg iPad (det er helt det samme mht email)
Jeg kan ikke sige, hvorfor det ikke virker hos dig, men en standard opsætning kører hos mig. Husstand med 4 personer? Har du købt licenser til dem alle? Thunderbird kan 99,9% af outlook for alm brugere og er gratis.
Avatar billede bufli Mester
24. august 2014 - 13:49 #9
Jeg har faktisk ikke installeret mailen på Outlook 2010 endnu, for jeg vil ikke have at den tømmer indbakken på mail serveren - og jeg kan ikke se hvor jeg kan vælge om den skal gøre det eller lade mails ligge. Det er vist standard i Outlook i de tidligere versioner jeg har brugt før, at den sletter mails på serveren.

Det er bare mystisk, for der findes Windows Live Mail (ældre produkt), som blot viser hvad der ligger - altså det jeg efterspørger. Dog vil jeg gerne via iCloud plugin til Outlook vise kalender, kontaktpersoner osv. fælles i Outlook og iPhone, hvilket virker aldeles glimrende - men sætter jeg mailen op, så forventer jeg at den rydder kontoen på mail serveren.
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2014 - 14:00 #10
jf http://help.outlook.com/da-dk/140/gg312147.aspx
Hvordan konfigurerer jeg Outlook 2010 til POP3- IMAP4-adgang til min e-mail-konto?
Åbn Outlook 2010. Hvis guiden Microsoft Outlook 2010 Start vises automatisk, skal du klikke på Næste på den første side i guiden. Klik derefter på Næste igen på siden E-mail-konti i guiden for at konfigurere en e-mail-konto.
Hvis guiden Microsoft Outlook 2010 Start ikke vises, skal du klikke på fanen Filer på Outlook 2010-værktøjslinjen. Klik derefter på Tilføj konto lige over knappen Kontoindstillinger.
Klik på Konfigurer serverindstillinger eller yderligere servertyper manuelt, og klik derefter på Næste.
Vælg Internet-e-mail på siden Vælg tjeneste i guiden, og klik derefter på Næste.
Angiv følgende oplysninger på siden Internet-e-mail-indstillinger.
Under Brugeroplysninger:
Skriv det navn, som brugerne skal have vist, når du sender e-mail fra denne konto, i boksen Dit navn.
Skriv din e-mail-adresse i feltet E-mail-adresse.
Under Serveroplysninger:
Vælg IMAP eller POP3 under Kontotype
. Det anbefales at bruge IMAP, da den understøtter flere funktioner.
Indtast IMAP- eller POP-servernavnet i feltet Server til indgående post. Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du finder navnet på den indgående server POP3 eller IMAP4, under Hvordan finder jeg serverindstillingerne? senere i dette emne.
Skriv navnet på SMTP-serveren i feltet Server til udgående post (SMTP). Du kan finde flere oplysninger om, hvordan du finder navnet på den udgående SMTP-server under Hvordan finder jeg serverindstillingerne? senere i dette emne.
Avatar billede bufli Mester
24. august 2014 - 15:02 #11
Hej. Jeg har fundet en løsning. Det var meget mere simpelt end jeg troede det kunne være. Hvis jeg blot valgte at køre den automatiske opsætning, så virker det som det skal. Ikke noget med alle mulige mystiske indstiller af POP3, IMAP, SMTP, osv. osv. Indtast dit navn (som folk ser når de modtager en mail fra dig), tast din e-mail adresse og adgangskode. Tryk næste. Der kommer et vindue der spørger om lov til at gå videre. Accepter og voila.... - og fuldt integreret med iPhone som jeg ønskede det
Avatar billede bufli Mester
24. august 2014 - 15:03 #12
Men tak for indsatsen - smid et svar, så får du points for indsatsen
Avatar billede claes57 Ekspert
24. august 2014 - 15:20 #13
Bare luk selv.
Avatar billede bufli Mester
24. august 2014 - 15:21 #14
OK - men tak for indsatsen som sagt :-)
Avatar billede SvendKP Praktikant
19. december 2015 - 08:01 #15
Jeg bruger et program som hedder EVO. EVO kan synkronisere  iCloud`s Kontakter og Kalender med Outlook. EVO virker genialt og kan prøves gratis i 7 dage. I skulle prøve det. Se linket below:

http://davoutlookinformationsteknologi.blogspot.dk/2015/09/synkroniser-iclouds-kontakter-og.html