Avatar billede Slettet bruger
23. august 2014 - 16:16 Der er 8 kommentarer

BIOS update ??

Hejsa, håber I kan hjælpe mig med denne problem!

Da jeg slukkede compueren efter endt brug, hvor den intet fejlede, og dagen efter startede den op, dukkede denne fejl op på skærmen (blå skærm)

"A problem has been detected and windows has been shut down to prevent damage to your computer
If this is the first time your you`ve seen this stop error screen restart your computer.
If this screen appears again, follow this these steps:
The BIOS in this system is not fully acpi compliant. Please contact your system windor for an updated BIOS.
Technical information:
**stop: 0x000000A5 (0x00001000, 0x00000000, 0x55AA55AA, 0xFFFF0091)

Efter denne her, kan jeg INTET på eller med computeren overhovedet!

Nogen der kan hjælpe ??
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2014 - 16:19 #1
Computeren er en LENOVA IDEAPAD U550

BIOS version - 23CN18WW

Hvis det kan være til nogen hjælp :-)
23. august 2014 - 16:54 #2
Avatar billede Slettet bruger
23. august 2014 - 19:54 #3
Roger>> jeg kan jo slet ikke komme ind i Windows, overhovedet!
Den kommer til den blå skærm, og ikke længere.
Avatar billede kgkg Nybegynder
23. august 2014 - 23:46 #4
Har du prøvet at Loade Default Settings din BIOS.
24. august 2014 - 09:42 #5
Hvis du har en OS CD, som du kan boote fra, så brug den

To resolve this problem, restart your computer.

If the problem persists, start the computer by using the Windows CD or by using an emergency startup disk, and then delete the Hiberfil.sys file. To do this, follow these steps: 1.Insert your Windows XP CD-ROM into the computer's CD-ROM drive or DVD-ROM drive, and then restart your computer from the CD-ROM.

Note
Some computers may require that you modify the basic input/output system (BIOS) settings before you can start the computer from a CD-ROM. For information about how to modify BIOS, see your computer documentation.
2.When the "Welcome to Setup" screen appears, press R to start Recovery Console.
3. If your computer is configured for dual booting or multiple booting, select the relevant Windows XP installation.
4. When you are prompted to do so, type the administrator password, and then press ENTER.

Note
By default, the administrator password is blank in Windows XP Home Edition.
5. By default, Hiberfil.sys is typically located in the root directory (C:\). At the command prompt, type del hiberfil.sys, and then press ENTER.
6.Restart the computer.
24. august 2014 - 09:43 #6
Har du prøvet om du kan nå at trykke F8, så du evt. kan komme i recovery console, inden BSOD?
Avatar billede Slettet bruger
24. august 2014 - 13:21 #7
Kgkg>> det har jeg prøvet, og det hjælper heller ikke.

Jeg har ingen boot cd til maskinen, da den er præinstalleret. For kunne jeg da bare få fat i den hdd og kunne installere forfra, ville det være godt.
Avatar billede kgkg Nybegynder
24. august 2014 - 13:31 #8
Kontakt producenten af computeren og spørg om de ikke kan sende dig en recovery CD.

Jeg har endnu ikke hørt om nogen producenter, som ikke har været i stand til det.

Nogen tager lidt penge for det andre gør ikke.