Avatar billede ps76 Forsker
23. august 2014 - 17:28 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælp til bedre opsætning router

Jeg er på bredbånd hos Dansknet. Min pakke hedder 100/100.
Når jeg måler på min stationære - som er forbundet med kabel - på http://www.thinkbroadband.com/speedtest.html - får jeg 76,85 mbps som downloadresultat.
Det er jeg tilfreds med - men det er det trådløse signal, det er galt med.
Jeg har nemlig wifi, via router "Asus RT-AC66U Dual band 3x3 802.11.AC gigabit router".
Min bærbare er på dette wifi - men når jeg måler samme test på denne, får jeg en download på ca. 31 Mbps, selvom den står lige ved siden af routeren.
Laver jeg samme test i stuen - et par lokaler væk - hvor jeg skal bruge den til at overføre signal til tv`et - får jeg ca. 28 mbps.

Hvis jeg laver testen via http://www.performgroup.com/page/UserSupport/0,,12605,00.html får jeg ca. 3 down ved routeren - og 8 download i stuen...
Ret forvirrende og modstriden resultater.

Det korte af det lange er - hvordan får jeg bedre wifi i huset? Jeg ønsker som sagt at bruge min bærbare til at hive et tv signal ned ("tennistv.com"), og se dette, mens den er forbundet via hdmi til fjernsynet. Men wifi signalet fra router til bærbar er åbenbart for dårligt, så det bliver hakkende at se på..Hvad gør jeg? Jeg købte denne router fordi den skulle være en af de bedre?
Avatar billede ps76 Forsker
24. august 2014 - 17:44 #1
Ikke så meget response her - nu har jeg selv gravet videre og bl. brugt Inssider - som viser at min bærbare kun kører 54 i max rate - hvor jeg kan se naboernes kører  både 130, 144 og endda 300 i et tilfælde.
Min router - som angivet foroven - mener jeg kan køre 300, men det er vel netkortet i den bærbare, der er det svage led? Netkortet i denne hedder Broadcom 802.11 abgn Wireless SDIO adapter..?
Er det dette kort, der er hele problemet? Og kan jeg gøre noget ved det (skifte det, eller sætte noget externt på?)
Avatar billede ps76 Forsker
25. august 2014 - 18:45 #2
lukker