Avatar billede smolle Nybegynder
23. august 2014 - 19:50 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Brugerprofiltjenesten blev ikke logget på. Brugerprofilen kan ikke indlæses.

Hej alle.

Min kæreste har pludselig fået det problem med sin computer, at når hun prøver at logge på, får hun den fejlmeddelelse som står i overskriften. Jeg har Googlet den fejl og der er flere løsningsforslag, men de kræver alle at man kan logge ind på en admin-konto, som der ikke er nogen af på hendes computer.

Har så læst at man kan slå en 'hidden admin account' til, men det kræver at man kan logge ind i fejlsikret tilstand. Problemet er, at hun i årevis har logget ind via fingeraftryk og derfor har glemt sin adgangskode. Det er selvfølgelig ikke særlig smart, men det er nu engang sådan situationen er. Der er derfor altså ingen mulighed for at få logget ind, andet end på en gæstekonto som ikke kan bruges til ret meget.

Vi har så prøvet at køre recovery på den, for at få den sat til 'factory default', men vil jo så gerne tage backup inden. Der var en indbygget 'data save'-ting på maskinen, som skulle kunne tage backup på et eksternt drev, men da vi kørte den slukkede computeren så efter ca. 25%.

Vi vil meget gerne have taget backup af de ting der er på maskinen, inden vi kører en reset. Det bedste ville selvfølgelig være, hvis hun bare kunne logge ind igen via sit fingeraftryk, men det er der nok ikke nogen håb om. Hvis der er nogen der har nogle gode, kreative idéer til hvad vi kan gøre, så skriv endelig!

Det er en Sony Vaio VPCS12X9E med Windows 7.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2014 - 20:12 #1
en gang i mellem får windows selv smadret registreringsdatabasen. Den er delt op, så der er en personlig del - og det er altid den, der går i udu.
Ingen grund til at tage backup nu - I må lære det - det skal tages regelmæssigt før nedbrud.
Og så en redning - bare fordi det er jer: http://pogostick.net/~pnh/ntpasswd/
I kan brænde en cd / lave en usb, og boote fra den, og nulstille adgangskode. Så kan I i hvert fald komme ind på maskinen.
Avatar billede smolle Nybegynder
23. august 2014 - 22:24 #2
Mange tak for linket. Det er selvfølgelig dumt ikke at have taget backup, men der var faktisk taget backup løbende af noget af det, vi var bare ikke sikker på hvor meget. Anyways, det skal ikke være nogen undskyldning og hovedsagen er at dit link virkede! Så mange tak for hjælpen og hvis du vil have pointene, så bare smid et svar.
Avatar billede claes57 Ekspert
23. august 2014 - 22:32 #3
Bare luk selv. I blev reddet på målstregen denne gang.
Avatar billede smolle Nybegynder
23. august 2014 - 22:45 #4
Svar.