Avatar billede ohmish Nybegynder
24. august 2014 - 14:12 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Genbruger browsere cache af første billede?

Jeg genanvender samme fil (favicon.png) flere steder på min hjemmeside

Som favicon, som img billede og som div baggrundsbillede

Spørgsmålet er:

Henter og bruger/cacher browsere den første fil, selvom samme fil bliver genanvendt som anden type andetsteds?
Eller henter den filen igen, fordi typen (img/favicon/baggrundsbillede) ikke er den samme?
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2014 - 14:23 #1
en reference til en fil er den samme uanset hvor den bliver brugt så samme fil flere steder på siden bliver kun hentet én gang - reloader man siden så afhænger cachingen af hvordan du har sat det op på serveren.

Hvis du er i tvivl så benyt din browsers developer toolbar.
Avatar billede ohmish Nybegynder
24. august 2014 - 14:28 #2
Ja, det giver mening

Jeg spørger fordi, Chrome developer Network siger at den bruger én fil
Men FireFox webdeveloper Page Information > Media melder om 3 billeder (en for hver type)
Måske er det bare forskellige billede elementer, og ikke forskellige filer
Avatar billede ohmish Nybegynder
24. august 2014 - 14:29 #3
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2014 - 18:41 #4
Jeg ved ikke præcis hvad page info i firefox viser - men det der er interessant er Network ligesom i chrome, så installer evt firebug til firefox eller tag et kig på fiddler.
Avatar billede ohmish Nybegynder
24. august 2014 - 19:56 #5
Yes. Det ser fint ud i FireBug også.
Kun én fil bliver hentet

Smid et svar ;)
Avatar billede keysersoze Guru
24. august 2014 - 20:26 #6
svar (: