Avatar billede bobjoern Nybegynder
25. august 2014 - 09:12 Der er 3 kommentarer

Performance på SQL med SSD diske

Hej

Står og skal til at investere i en ny SQL server, som underlag til en Navision.

Er der nogen herinde der har opgraderet fra alm. HDD til SSD på en SQL, og har nogle erfaringer de vil dele ud af?

Alm. arbejdsstationer bliver jo dramatisk hurtigere, men er det samme sag med en SQL server?

SSD diske til servere er MEGET dyrere end alm. HDD, men er der samme performance optimering som ved en arbejdsstation, så er det penge godt givet ud.

Mvh Bo
Avatar billede JacobIpsen Nybegynder
26. august 2014 - 09:32 #1
Hey vi har fornyligt opgraderet vores Drift SQL server til SSD i raid 10

og JA det kan godt mærkes , det er søge tiden der giver den gevinst du ønsker !

men tænk dig om hvad du køber vi endte op med at købe server og SSD hos dell hvilker var markandt billigere end HP(på det tidspunkt har kørt 1 år med dette opsæt nu, uden nogen former for udfordringer ! )

Kan klart anbefale SSD til SQL men det skal være ordenlige diske der er beregnet til Server drift, en måde at spare lidt kan være at lave fattigmands partionering og ligge en anden il gruppe på en normal disk, og så kun ha aktuel data på SSD
(eller den dyre løsning kører enterprise ed. og kører med "rigtig" partionering af basen)

/JIP
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2014 - 08:37 #2
Det kommer lidt an på mængden af data også.

Er der meget vil jeg anbefale man evt. får SSD diske til tempdb og eventuelle store tabeller, ellers vil jeg mene alm. diske burde kunne klare det. Men igen, det afhænger af dataene.
Avatar billede Slettet bruger
13. november 2014 - 08:39 #3